مدیرعامل آبفار همدان از افزایش آبرسانی سیار به روستاهای همدان در ایام نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: در حال حاضر به ۴۳۰ خانوار روستایی همدان به صورت سیار آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۱۹۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 15 March 2016

مدیرعامل آبفار همدان از افزایش آبرسانی سیار به روستاهای همدان در ایام نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: در حال حاضر به ۴۳۰ خانوار روستایی همدان به صورت سیار آبرسانی می‌شود.

به گزارش تسنیم،سیدمصطفی هاشمی با اشاره به اینکه مصرف آب در روستاهای استان همدان دو برابر مصرف مشترکان شهری است، اظهار داشت: در ایام پایانی سال و با نزدیک‌شدن به نوروز، روستاییان برای خانه تکانی مصرف آب بیشتری دارند که این امر سبب افزایش میزان ساعت پیک در شرکت آبفار می‌شود.

وی با بیان اینکه کارکنان شرکت در تلاش هستند تا آب موردنیاز روستاها را بدون مشکل تامین کنند، افزود: از مشترکان انتظار داریم تا حداکثر صرفه‌جویی را در مصرف آب داشته باشند چون با وجود بارندگی مناسب ولی به سبب اینکه آب روستاها از منابع آب زیرزمینی تامین می‌شود، وضعیت مطلوبی نداریم.

هاشمی با اشاره به اینکه منابع آب زیرزمینی و چاه‌های تامین آب روستایی هنوز وضعیت مطلوبی ندارند، تصریح کرد: سال آینده سال سختی پیش‌روی شرکت برای تامین آب است و باید رعایت الگوی مصرف از سوی مردم رعایت شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف آب در روستاها افزایش یافته است، گفت: در حال حاضر به 19 روستای استان با 430 خانوار جمعیت به صورت سیار آبرسانی می‌شود که این میزان در ایام نوروز افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان عنوان کرد: 10 دستگاه تانکر 12 هزار لیتری برای آبرسانی سیار در اختیار شرکت آبفار همدان است که در صورت نیاز از امکانات و تجهیزات بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود.

وی با اعلام اینکه آمادگی لازم برای ارائه خدمات به روستاییان در ایام نوروز وجود دارد، تصریح کرد: در تعطیلات نوروزی که از 25 اسفند تا 20 فروردین سال 95 است اکیپهای مختلف تعمیر و نگهداری و رسیدگی به حوادث در حالت آماده باش هستند تا در صورت نیاز خدمات رسانی داشته باشند.

هاشمی با اعلام اینکه کاهش بارندگی تامین آب روستاها را با تنش جدی مواجه می‌کند، گفت: در حال حاضر تامین آب روستاهای همدان بیشتر از طریق منابع زیرزمینی انجام می‌شود چراکه دیگر منابع سطحی آب زیادی برای تامین آب روستاها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان بیان کرد: با کاهش منابع آبی تامین آب با مشکلات شدیدی مواجه می‌شود که متاسفانه حفر چاه‌های غیرمجاز در اطراف چاه‌های تامین آب روستاها این مشکل را تشدید می‌کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از روستاییان از آب شرب برای مصارف دیگر همچون آبیاری باغ استفاده می‌کنند، گفت: روستاییان باید به این مسئله توجه داشته باشند که تغییر اقلیم سبب کاهش منابع آبی در کشور و به تبع آن در استان همدان شده و باید روش مصرف خود را با شرایط فعلی تطبیق دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار