اخراج‌های دسته‌جمعی کارگران در واحدهای تولیدی، تعدیل نیروی کار، تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات نرخ بیکاری استان را افزایش داده است و بسیاری از جوانان همدانی در سایه بی‌توجهی مسئولان در حال دست‌وپنجه نرم کردن با مشکات اقتصادی هستند و از نبود پیگیری‌های لازم در این زمینه گلایه‌مندند.
کد خبر: ۱۹۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 07 March 2016
درحالی‌که بسیاری از جوانان همدانی با مشکل نبود کار و سرمایه مواجه هستند اما سازمان‌های مدعی در این امور با انجام کارهای بیهوده در حال گذران دوره مدیریت خود هستند.

به گزارش تابناک همدان؛ یکی از همین جوانان همدانی که دارای مدرک مهندسی کشاورزی و کارشناسی علوم رایانه است، در خصوص نبود کار در حیطه تخصصی خود این‌گونه توضیح داد.

رستم علی پور بابیان اینکه حداقل ۱۸ سال برای تحصیلات خود وقت صرف کرده است گفت: متأسفانه در استان همدان اگر کسی پارتی نداشته باشد نمی‌تواند کار مناسبی پیدا کند، جوانان همدانی مورد کم‌لطفی مسئولین استانی قرارگرفته‌اند و در این زمینه با افزایش سن بسیاری از موقعیت‌های شغلی را ازدست‌داده.

وی دلیل دوم خود را نبود سرمایه و عدم‌حمایت سرمایه‌داران این بخش عنوان کرد و افزود: تاکنون نه بخش خصوصی و نه بخش دولتی در این زمینه کارساز نبوده است.

این شهروند همدانی که در حال حاضر به کارگری مشغول است، ادامه داد: آینده جوانانی مثل من باید دور میدان امام خمینی همدان و در پی دویدن به دنبال یک صاحب کار به هدر برود، آیا شأن جوانانی که سال‌ها تحصیل‌کرده‌اند کارگری است؟

آقای علی پور که دل‌پری از مسئولین ذی‌ربط داشت گفت: واقعاً مسئولان ورزش و جوانان به دنبال چه‌کاری هستند و چرا طبق وظایف خود عمل نمی‌کنند؟

یکی دیگر از جوانان همدانی که به‌صورت نیمه‌وقت در یک شرکت مشغول خدمات تایپی است گفت: من دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته مدیریت بازرگانی هستم و تاکنون شغلی مناسب پیدا نکرده‌ام.

رضا صابری نژاد که اهل شهرستان نهاوند است افزود: ما تا کی باید کار نداشته باشیم؟ هرساله در آگاهی‌های جذب نیرو در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف ثبت‌نام می‌کنم اما تاکنون هیچ‌کدام نتیجه‌ای نداشته است.

وی تصریح کرد: این آگهی‌ها که با هزینه‌ی بسیار بالایی همراه است، بیشتر ناامیدمان می‌کند و موجب شده تا بسیاری از جوانانی همچون من از پیگیری‌ها برای کار صرف‌نظر کنند.

این جوان افزود: درآمد ماهیانه من ۳۰۰ هزار تومان است که حتی هزینه تحصیل و رفت‌وآمد من را تأمین نمی‌کند.

آقای صابری خاطرنشان کرد: من آینده خود را تاریک می‌بینم و فکر می‌کنم که باید همیشه یک تایپیست با درآمد کم و بدون بیمه باقی بمانم.

یکی از بانوان جویای کار ادامه داد: بسیاری از ادارات از جذب نیروی خانم خودداری می‌کنند و اولویت را برای آقایان در نظر می‌گیرند، درحالی‌که ما خانم‌ها نیز به‌کار نیاز داریم.

زهرا یوسفی خاطرنشان کرد: سال‌هاست که مدرک کارشناسی خود را در رشته محیط‌زیست دریافت و به ادارات زیادی مراجعه کرده‌ام، اما همچنان بیکار هستم.

وی با انتقاد از عملکرد ضعیف ادارات مرتبط با تأمین نیروی انسانی افزود: آیا ما باید تا همیشه در گیرودار مشکلات کار عمرمان را تلف کنیم؟

در تمامی شهرستان‌های استان عده زیادی از جوانان بیکار می‌باشند. نکته قابل‌توجه اینکه روزبه‌روز برشمار بیکاران با تحصیلات عالی افزوده می‌شود.

علاوه بر بیکاری دائمی، بیکاری فصلی نیز یکی از مشکلات اجتماعی استان است. عده زیادی از کشاورزان در فصول سرما و یخبندان فاقد هرگونه شغل و فعالیت اقتصادی می‌باشند. این امر سبب مهاجرت‌های فصلی به مرکز استان و دیگر استان‌ها می‌شود.

افزایش بیکاری در استان سبب افزایش مهاجرت، روی آوردن به مشاغل کاذب چون سیگار فروشی، خرید و فروش مواد مخدر، افزایش تکدی گری و روی آوردن به قاچاق کالا و اعتیاد شده است.

بهتراست مسئولان بیش از اینکه اتفاق تلخی برای جوانان جویای کار روی دهد فکری برای تأمین نیاز کار این افراد داشته باشند، زیرا مردم درزمینه فعالیت مسئولین و عملکرد ادارات ذی‌ربط دچار شبهه شده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
کامران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
ای بابا من خودم لیسانس مدیریت دارم 5 ساله دارم دنبال کار میگردم هرجا هم میرم دنبال کار میگن کو سابقت یکی رو معرفی کن ضمانت رو بکنه یعنی پارتی به همدان میگن شهر مردگان مسئولین همدان خوابن تو همدان همه ادارجات اکثرا کارمنداشون سنشون بالای 50 ساله نمیدونم کی اینا میخوان برن جوانان بیان جاشون( منم خودم الان از بیکاری شغل شریفی نقاشی ساختمان رو انجام میدم درس خوندیم هیچی نشدیم خدا ازشون نگذره که به فکر جوانان همدانی نیستن) لطفا منتشر کنید
ناشناس
|
United States
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۸
بابا خوزستان که بدتره کاری نیست که دیگه بخوان اخراجت کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار