پزشکان اعتقاد دارند حجامت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها، مخصوصا بیماری های مزمن و مرتبط با سبک زندگی دارد، از دیرباز هدف اصلی در حجامت ارتقای سلامتی جسمی و روحی بوده است.
کد خبر: ۱۸۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳ 25 February 2016

پزشکان اعتقاد دارند حجامت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها، مخصوصا بیماری های مزمن و مرتبط با سبک زندگی دارد، از دیرباز هدف اصلی در حجامت ارتقای سلامتی جسمی و روحی بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛پزشکان اعتقاد دارند حجامت نقش مهمی در پیشگیری از بیماری ها، مخصوصا بیماری های مزمن و مرتبط با سبک زندگی دارد، از دیرباز هدف اصلی در حجامت ارتقای سلامتی جسمی و روحی بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ یک متخصص طب سنتی گفت: حجامت یک روش درمانی بدون عوارض جانبی است و اگر به صورت تخصصی از آن استفاده شود برتری های فراوانی نسبت به روشهای درمانی جاری مانند مصرف برخی داروهای شیمیایی وجراحی ها دارد.

رضا قربانی با اشاره با اینکه حجامت در طب سنتی رکن درمان به حساب می آید افزود: آزمایشات نشان داده ترکیبات خون وریدی با خون حجامت تفاوت بسیار دارد در حجامت حدود ۵۰ سی سی خون سیاه و غلیظ از مویرگها خارج میشود در حالیکه در اهدای خون حدود ۴۵۰سی سی خون تازه با سوزن از ورید گرفته میشود .

وی خاطر نشان کرد: حجامت در درمان ویا پیشگیری بسیاری از بیماری ها از قبیل چربی خون ، دیابت (غیر وابسته به انسولین )، درد های عضلانی ، سردردهای میگرینی ، بیماری های پوستی، آلرژی های دارریی وغذایی، جوش و آکنه ، اعتیاد به مواد مخدر انسداد عروق ، بیماری های عفونی ، خواب رفتگی دست و پا مفید است .

این متخصص طب سنتی اظهار داشت: حجامت روشی است که مقداری خون از نواحی خاصی از بدن از طریق باد کش و ایجاد چند خراش کوچک با تیغه جراحی دریافت می گردد وزخم ایجاد شده در اثر حجامت بدون نیاز به داروی ترمیم پس از ۱ الی ۲ روز ترمیم میشود .

قربانی گفت: بعد از حجامت تا ۱۲ ساعت از ورزش ،کارهای سنگین و استحمام خودداری کنید از خوردن غذاهای سرد مزاج ، شور و تند پرهیز کنید و بعد از عمل حجامت خوردن شربت آب و عسل توصیه میشود .

حجامت برای زنان باردار، زنان در ایام قاعدگی ، افراد دارای کمبود پلاکت خون وکودکان از بدو تولد تا چهار ماهگی مناسب نیست .


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار