مدیرعامل شرکت آبفار همدان با تاکید بر اینکه کیفیت آب روستایی از مهمترین خطوط قرمز شرکت محسوب می‌شود، گفت: نیترات موجود در آب روستاهای همدان براساس آزمایش‌های مستمر کمتر از حد مجاز است.
کد خبر: ۱۸۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 21 February 2016

مدیرعامل شرکت آبفار همدان با تاکید بر اینکه کیفیت آب روستایی از مهمترین خطوط قرمز شرکت محسوب می‌شود، گفت: نیترات موجود در آب روستاهای همدان براساس آزمایش‌های مستمر کمتر از حد مجاز است.

به گزارش تسنیم،سیدمصطفی هاشمی ، با بیان اینکه خوشبختانه وضعیت تامین آب روستاهای استان همدان در شرایط مطلوبی قرار دارد اظهار داشت: البته برای قرار داشتن در وضعیت مطلوب باید به صورت مستمر تلاش شود.

وی با اشاره به کاهش بارندگی‌ها و افت سطح منابع زیرزمینی در همدان افزود: در سال‌های گذشته آب روستاهای استان همدان بیشتر از منابع سطحی و روان‌آب‌ها تامین می‌شد ولی امروز با کاهش آب‌های سطحی، تامین آب روستاها از منابع زیرزمینی انجام می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه در چند سال اخیر سطح آب‌های زیرزمینی به سبب کاهش بارندگی و برداشت‌های بیش از حد کاهش شدیدی داشته است، گفت: همین امر سبب شده تا تامین آب برای روستاهای استان همدان با هزینه و مشکلات بیشتری انجام شود.

وی با تصریح بر اینکه برخی از مسئولان خارج از استان همدان معتقدند همدان استانی پرآب بوده و مشکلی در این زمینه ندارد، عنوان کرد: استان همدان با مشکلات جدی در زمینه تامین آب مواجه است که این مشکلات در تامین آب روستاها چندین برابر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان عنوان کرد: انتظار می‌رود روستاییان این موضوع را درک کرده و مصرف آب خود را براساس منابع آبی موجود تعریف کنند که متاسفانه در حال حاضر مصرف روستاییان بیشتر از منابع آبی استان همدان است.

وی با اعلام اینکه آب شرب روستاییان سالم بوده و هیچ نوع آلودگی شیمیایی در آن مشاهده نشده است، تصریح کرد: کارشناسان و کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان تلاش دارند تا آب با کیفیت و سالم برای روستاییان همدان تامین کنند.

هاشمی با تاکید بر اینکه کیفیت آب روستاهای استان همدان از کیفیت آب شرب شهرها پایین تر نبوده و حتی در برخی مناطق استان بالاتر نیز هست، عنوان کرد: آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی، شرکت آبفار و مراکز بهداشت دائم کیفیت آب روستاها را بررسی کرده و در صورت وجود آلودگی آن را گزارش می‌کنند.

وی با تصریح بر اینکه کیفیت آب شرب روستایی از مهمترین خطوط قرمز شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان و وزارت نیرو محسوب می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه نیترات موجود در آب شرب روستاهای استان همدان کمتر از حد مجاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان بیان کرد: نگرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره مصرف بیش از حد کودها و سموم شیمیایی در اراضی کشاورزی و تاثیر آن بر آب شرب بود که پس از آزمایش‌های مستمر مشخص شد آب روستاها سالم بوده و آلودگی ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار