رئیس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توزیع ناعادلانه قدرت، توزیع نابرابر درآمد و ثروت را به دنبال دارد.
کد خبر: ۱۸۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 16 February 2016

رئیس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توزیع ناعادلانه قدرت، توزیع نابرابر درآمد و ثروت را به دنبال دارد.

به گزارش فارس، علی یعقوبی در دومین همایش توسعه منطقه‌ای حزب حاما با عنوان نقش مردم و مجلس در توسعه با بیان اینکه تعریف‌های متفاوتی از توسعه ارائه شده است، اظهار کرد: 147 کشور دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که هدف توسعه از میان بردن فقر و گرسنگی، دستیابی به آموزش ابتدایی برای همه، تقویت برابری زن و مرد و توانمندسازی زنان، تضمین پایدار زیست‌محیطی و ایجاد مشارکت جهانی برای رسیدن به توسعه لازم است.

وی با بیان اینکه جهانیان باید دست به دست هم دهند تا تمام دنیا توسعه یابد، افزود: برای دستیابی به توسعه به لوازم، ابزار و آگاهی از موانع توسعه نیاز است.

نماینده اسبق مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای دستیابی به توسعه به منابع مالی، تکنولوژی و نیروی انسانی متخصص نیاز داریم، تصریح کرد: محور توسعه نیروی انسانی آموزش‌دیده، ورزیده و با انگیزه است.

وی با تأکید بر اینکه بدون نیروی متخصص و متعهد توسعه محقق نمی‌شود، ادامه داد: از دیدگاه اسلام، محور و موضوع توسعه انسان است، چراکه انسان جانشین خداوند بر روی زمین بوده و همه انسان‌ها دارای ارزش و کرامات هستند.

یعقوبی با بیان اینکه هدف توسعه باید متضمن رشد و ارتقای شخصیت و حقوق انسان‌ها باشد، خاطر نشان کرد: مهمترین موانع توسعه محدودیت آزادی برای انسان‌هاست که منظور از آزادی، حقوق تعریف شده انسان در چارچوب قوانین اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه آزادی نه‌تنها هدف توسعه بلکه ابزار و لوازم توسعه است، گفت: مشارکت مردم در سرنوشت اجتماعی و سیاسی از لوازم دستیابی به توسعه است.

نماینده اسبق مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت با تأکید بر اینکه انتخابات یکی از مظاهر مشارکت مردم است، اظهار کرد: بی‌تفاوتی مردم نسبت به تعیین سرنوشت خود از موانع توسعه است، بنابراین برای رسیدن به توسعه باید از حقوق مندرج در قانون اساسی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه حق ماست که در انتخابات شرکت کنیم، افزود: سلب اعتماد متقابل بین مردم و مسئولان باعث می‌شود که توسعه دست نیافتنی‌تر شود.

یعقوبی با بیان اینکه اعتماد متقابل مردم و مسئولان سرمایه ارزشمندی است که به هر قیمتی باید حفظ شود، تصریح کرد: مسئولان اگر معتقد به مردم‌سالاری هستند، باید صادقانه مردم را در جریان امور قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه توزیع نابرابر قدرت از موانع توسعه است، ادامه داد: در جامعه‌ای که قرار است توسعه محقق شود، قدرت به صورت برابر از طریق انتخابات آزاد و سالم در یک فضای برابر تبلیغاتی در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس کمیسیون زیربنایی مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نابرابری قدرت باعث می‌شود درآمد نیز نابرابر توزیع شود، خاطر نشان کرد: توزیع عادلانه درآمد با پرداخت یارانه به مردم متفاوت است.

وی گفت: توزیع برابر ثروت و درآمد یعنی فراهم کردن بستری برای همه افراد که ظرفیت و توانایی لازم کار و اشتغال را دارند.

یعقوبی اظهار کرد: اگر محدودیتی برای انتخاب‌شدگان و انتخاب‌کننده‌ها داشته باشیم باعث نابرابری قدرت شده و در نتیجه با توزیع نابرابری درآمد روبه‌رو می‌شویم که نمونه‌های آن را در سال‌های گذشته دیدیم.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن خرد جمعی از موانع توسعه است، تصریح کرد: با بها دادن به خرد جمعی، مردم، نخبگان و دانشمندان توسعه محقق خواهد شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار