مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه نسل نو باید با نقش شهدای دانش آموز آشنا شوند، گفت: باید نقش تاریخی شهدای دانش آموز در پیروزی انقلاب بازگو شود.
کد خبر: ۱۷۸۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 10 February 2016
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه نسل نو باید با نقش شهدای دانش آموز آشنا شوند، گفت: باید نقش تاریخی شهدای دانش آموز در پیروزی انقلاب بازگو شود.

به گزارش مهر، عبدالرضا فولادوند در یادواره شهدای دانش آموز استان همدان بابیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی شهدایی هستند که در راستای مبارزه با استکبار و استبداد شهید شدند، گفت: شهدا در برهه ای از زمان جان خود را فدای اسلام کردند که جامعه در خاموشی و خفقان بود.

وی بابیان اینکه شهدای دانش آموز کسانی بودند که در سنگر آموزش و خانواده زندگی می کردند اما برای حراست از این مملکت قیام کردند و به شهادت رسیدند، بیان داشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا یک وظیفه همگانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بابیان اینکه شهدای دانش آموز با سن کم خود به مبارزه علیه طاغوت و استبداد برخاستند، عنوان کرد: یادواره های شهدا که آموزش و پرورش برگزار می کند کاربرد آموزشی دارد.

فولادوند بابیان اینکه همه نهادها و به خصوص آموزش و پرورش باید اهداف امام، شهدا، انقلاب، اهداف و دستاوردهای آن را برای دانش آموزان بازگو کنند، اظهارداشت: باید شهدا و انقلاب را به دانش آموزان بشناسانیم.

وی بابیان اینکه نوجوانان زمانی انقلابی خواهند ماند که با اهداف جمهوری اسلامی آشنا شوند، تاکید کرد: همه باید برای حفظ اهداف شهدا و امام تلاش کنیم چراکه این کشور آرامش خود را مدیون امام و شهدا است.

ملت ایران شرافت خود را مدیون خون شهدا هستند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان همدان نیز با بیان اینکه ملت ایران شرافت و کرامت خود را مدیون شهداست، گفت: شباهت های زیادی بین انقلاب اسلامی و نهضت انبیا وجودارد.

مصطفی خزایی بابیان اینکه یکی از ویژگی های فرعون تحقیر ملت خودش بود، بیان داشت: حاکمان طاغوتی مانند شاه به دنبال از بین بردن کرامت و عزت نفس مردم بودند.

وی بابیان اینکه این ویژگی حاکمان طاغوتی در طول تاریخ وجود داشته است، ادامه داد: نهضت انبیا نقطه مقابل ظلم حاکمان طاغوتی بود.

معاون آموزش متوسطه استان همدان بابیان اینکه انبیا تلاش کردند به انسان ها شرافت و کرامت ببخشند، بیان کرد: حفظ کرامت انسان ها برای رسیدن به خداوند اصل آزادی برای انسان ها است.

خزایی بابیان اینکه شهدا در فکر، زندگی و حیات انسان ها حضور دارند، بیان داشت: نباید فراموش کنیم که همیشه در محضر شهدا قرار داریم.

وی بابیان اینکه همه پست و مقام های به دست آمده را مدیون شهدا هستیم، عنوان کرد: این پست و مقام ها امانتی از سوی شهدا است.

معاون آموزش متوسطه استان همدان بابیان اینکه کوچکترین بی توجهی و کار خلاف قانون نشان دهنده بی توجهی به شهدا و فراموش کردن آن ها است، افزود: اعتماد به ملت مایه پیروزی است چراکه هرجا به ملت اعتماد کرده ایم پیروز شده ایم.

خزایی بابیان اینکه اگر شهدا نبودند شرافت و فضیلت ها جایگاهی نداشت، گفت: استقلال و امنیت این کشور از شهدا است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار