زنان نقش مهم و بسزایی در خانواده و بویژه در خانواده هایی که زنان به هر علتی سرپرست خانوار هستند، را دارند.
کد خبر: ۱۷۵۳۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷ 05 February 2016

زنان نقش مهم و بسزایی در خانواده و بویژه در خانواده هایی که زنان به هر علتی سرپرست خانوار هستند، را دارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ به منظور به حداقل رساندن مشکلات و مسائل قشرهای محروم ضروری است خدمات خاصی به این قشر رسانده شود نکته قابل توجه درباره زنان سرپرست خانوار این است که درصد بالایی از این زنان تحصیلات بالا و مهارت خاصی ندارند و از طرف خانواده نیز حمایت نمی‌شوند.

به همین دلیل میزان آسیب پذیری زنان سرپرست خانوار افزایش می‌یابد، بنابراین اگر زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند توانمند نشوند می توانند با مشکلات فراوانی مواجه گردند. کمیته امداد در سال های اخیر طرح هایی را برای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مطرح کرده اندازجمله تأمین سرمایه یا ابزار کار، اعطای وام های کسب و اشتغال (خودکفایی)، پرداخت وام های ضروری (قرض الحسنه)، احداث وتعمیرمسکن وپرداخت هزینه های درمانی وفرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

زنان سرپرستی که به کمیته امداد مراجعه می کنند معمولاً از مشکلات زیادی برخوردارند و کمیته امداد نیز مطمئناً در جهت پاسخگویی به تمام نیازهای آنها دچار مشکل است .

مشکلات درمانی ؛ فرهنگی واشتغال ازجمله مسائلی است که این بانوان بیشترازهرقشرآسیب پذیردیگرباآن دست به گریبان هستند..

طبق آمارهایی که از کارشناسان کمیته امداد استان همدان گزارش شده است: استان همدان با داشتن ۲۷هزاروهفتصد وچهل وسه نفر زن سرپرست خانواراست که ازاین تعداد ۱۹هزاروهفتصدوشصت وهشت نفربالای ۵۰ سال و۷هزارونهصدوهفتادوپنج نفرزیر۵۰ سال قرار دارند.

۳هزاروچهارصد وپنجاه و پنج نفر دراستان همدان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرارگرفته اند.

طرح بیمه های اجتماعی برای تمام زنان زیر ۵۰ سال سرپرست خانوار در کل کشور اجرا می شود و همچنین تمام کسانی که در طرح های اشتغال حضور یابند مشمول بیمه اجتماعی طرح اشتغال می شوند.

نکته قابل توجه درباره زنان سرپرست خانوار این است که درصد بالایی از این زنان تحصیلات بالا و مهارت خاصی ندارند و از طرف خانواده نیز حمایت نمی‌شوند.

به همین دلیل میزان آسیب پذیری زنان سرپرست خانوار افزایش می‌یابد، بنابراین اگر زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند توانمند نشوند می توانند با مشکلات فراوانی مواجه گردند.

مدیر کل تحقیقات و پذیرش و خدمات کمیته امداد در پایان گفت: میزان کمک های ماهیانه ما برای افراد متفاوت است و از ۵۳ هزار تومان برای یک نفر تا ۱۰۰هزار تومان برای خانواده های بیش از پنج نفر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار