مدیرکل میراث فرهنگی همدان از ورود بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی به استان همدان خبر داد و گفت: ۲۶۵ هزار نفر از اماکن گردشگری استان همدان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۷۱۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹ 29 March 2015
مدیرکل میراث فرهنگی همدان از ورود بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی به استان همدان خبر داد و گفت: ۲۶۵ هزار نفر از اماکن گردشگری استان همدان بازدید کردند.

به گارش تسنیم ؛ ریحان سروش‌مقدم گفت: ستاد خدمات سفر همدان فعالیت خود را از روز ۲۵ اسفند ماه در محل معاونت صنایع دستی همدان و ستاد اسکان شهرداری همدان نیز از روز ۲۸ اسفند ماه در مجتمع عین القضات همدانی در همدان فعال شده است.

سروش مقدم بیان کرد: از روز ۲۸ اسفند ماه تا هفتم فروردین ماه امسال حدود دو میلیون مسافر نوروزی وارد استان همدان شدند و بخشی از مسافران توسط ستاد اسکان و یا اقامتگاه‌‌های دیگر اسکان یافتند و یا برخی به عنوان مسافر عبوری بوده اند.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ هزار مسافر نوروزی در همدان اسکان یافتند، افزود: تعدادی نیز در منازل اقوام و یا منازل استیجاری غیرمجاز به صورت غیررسمی اسکان داشته‌اند که آمار آنها در دسترس نیست.

سروش مقدم با اعلام اینکه ۲۶۵ هزار نفر از مسافران نوروزی که همدان را برای گشت و گذار خود انتخاب کردند از روز ۲۸ اسفند ماه تا هفتم فروردین از اماکن گردشگری و تاریخی استان همدان بازدید داشته‌اند، گفت: آرامگاه بوعلی، غار علیصدر، آرامگاه باباطاهر و هگمتانه رتبههای اول تا چهارم را در بازدید مسافران نوروزی به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: به دلیل شرایط جوی و بارش‌های پراکنده تعداد مسافران وارد شده به همدان کم بود که با تغییر شرایط آب و هوا نیمه دوم تعطیلات نوروزی با ورود تعداد بیشتری از مسافران مواجه می‌شویم.

سروش مقدم اظهار داشت: تعداد بازدیدها از اماکن تاریخی، تفریحی و گردشگری شهر همدان تا کنون ۲۲۵ هزار نفر برآورد شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار