فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا پایان روز ششم فروردین ماه بیش از ۴۰ هزار نفر از غار شگفت‎انگیز علیصدر بازدید کردند.
کد خبر: ۱۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 29 March 2015

 فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا پایان روز ششم فروردین ماه بیش از ۴۰ هزار نفر از غار شگفتانگیز علیصدر بازدید کردند.

 
به گزارش تسنیم ؛ احسان قنبری اظهار داشت: شهرستان کبودراهنگ ۴ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و با بهرهمندی از جاذبه‌‏های گردشگری مانند بزرگترین غار آبی جهان، تالاب شیرین سو، فسیلهای ۲۰ میلیون ساله گاو دریایی، حمام تاریخی اعظم، قلعه باشقورتران و پل تاریخی کوریجان و دشتهای سرسبز همواره در تمام فصول سال گردشگران و مسافران بسیاری به سوی خود جذب میکند.

وی افزود: غار علیصدر بزرگترین غار آبی جهان است که در شهرستان کبودراهنگ قرار گرفته و هر ساله میزبان جمع کثیری از مسافران است به طوری که از ابتدای تعطیلات نوروزی امسال تا پایان روز ششم فرودین ماه بیش از ۴۰ هزار نفر گردشگر نوروزی از مجموعه غار علیصدر بازدید کردند.

فرماندار شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: براساس تمهیدات اندیشیده شده بر خلاف ایام نوروز سالهای گذشته مسافران و مهمانان نوروزی کمتر از سه ساعت در پیک شلوغی در انتظار بازدید از غار علیصدر قرار دارند.

وی گفت: امسال بازدید از فسیلهای گاو دریایی که قدمت ۲۰ میلیون ساله را دارد به مکانهای دیدنی شهرستان کبودراهنگ افزوده شده است در این راستا این این دو فسیل در مسیر گردشگری شهر شیرین سو به غار علیصدر قرار گرفتهاند و گردشگران میتوانند به صورت رایگان از آنها بازدید کنند.

قنبری با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ستاد خدمات سفر شهرستان کبودراهنگ در شهرداری مسقر شده است، عنوان کرد: شهرداری شهرهای کبودراهنگ، شیرین‏سو و گلتپه ضمن آمادهسازی مراکز اقامتی و پارکهای عمومی شهرستان در راستای زیباسازی منظر شهری تلاشهای ویژه‏ای را انجام دادهاند.

وی افزود: امسال ۳۷۱ اتاق در قالب هتل، سوئیت و مدارس با ظرفیت پذیرش روزانه ۲ هزار نفر در شرایط عادی در شهرستان کبودراهنگ پیشبینی شده است و همچنین در شرایط اضطراری نیز مسافران در سالنهای ورزشی، نمازخانه‏ها و محوطه مازاد برخی از دستگاه‏های اجرایی اسکان داده می‏‌شوند.

فرماندار کبودراهنگ افزود: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز ششم فرودین ماه حدود ۵ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی در شهرستان کبودراهنگ اسکان داده شدهاند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار