مدیرکل میراث فرهنگی همدان از ورود ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار مسافر نوروزی به استان همدان خبر داد و گفت: ماندگاری مسافران نوروزی در همدان به ۳ شبانه‌روز رسید.
کد خبر: ۱۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 28 March 2015

مدیرکل میراث فرهنگی همدان از ورود ۱ میلیون و ۶۲۰ هزار مسافر نوروزی به استان همدان خبر داد و گفت: ماندگاری مسافران نوروزی در همدان به ۳ شبانه‌روز رسید.

به گزارش تسنیم؛ با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر همدان کار خود را از روز ۲۵ اسفند ماه در محل معاونت صنایع دستی همدان آغاز کرده است، اظهار داشت: همچنین ستاد اسکان شهرداری همدان نیز از روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته ارائه خدمات به مسافران نوروزی در زمینه اسکان را ارائه می‏دهد.

وی با اشاره به اینکه از روز ۲۸ اسفند ماه تا چهارم فروردین ماه امسال یک میلیون و ۶۲۰ هزار مسافر نوروزی وارد استان همدان شدهاند، افزود: بخشی از این مسافران توسط ستاد اسکان شهرداری به طور رسمی اسکان داده شده و برخی نیز منازل اقوام و منازل استیجاری غیرمجاز به صورت غیررسمی اسکان داشته‌اند.

سروش مقدم با اعلام اینکه ۱۳۶ هزار نفر از مسافران نوروزی از روز ۲۸ اسفند ماه تا چهارم فروردین از اماکن گردشگری و تاریخی استان همدان بازدید داشته‌اند، تصریح کرد: آرامگاه بوعلی، غار علیصدر و آرامگاه باباطاهر رتبههای اول تا سوم را در بازدید مسافران نوروزی به خود اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه از روز ۲۸ اسفند ماه تا چهارم فروردین امسال ۱۹۰ هزار نفر در استان همدان اقامت داشتهاند، افزود: تا پایان روز چهارم فروردین ۶۳ هزار و ۳۱۷ نفر از طریق ستاد اسکان شهرداری و به صورت رسمی و مابقی نیز در منازل استیجاری و منازل اقوام خود اقامت داشتهاند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اعلام اینکه سال گذشته نزدیک به ۱۱ هزار گردشگر خارجی وارد استان همدان شده بودند، گفت: در نوروز امسال ۵۶ گردشگر خارجی از اماکن گردشگری و تاریخی همدان بازدید کردند.

وی میزان ماندگاری مسافران نوروزی در نوروز ۹۳ را ۲.۵ شبانهروز اعلام کرد و گفت: این درحالی است که به طور متوسط امسال شاهد ماندگاری مسافران نوروزی تا ۳ روز در همدان هستیم.

سروش مقدم درباره مهمانان نوروزی استان همدان نیز گفت: بیشترین مهمانان نوروزی همدان از استانهای تهران، مشهد، اصفهان، آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و مازندران بوده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان درباره رتبه استان همدان در زمینه جذب مسافر نیز گفت: هنوز بررسی‌ها از سوی سازمان میراث فرهنگی در این زمینه انجام نشده و رتبه استان همدان در زمینه جذب مسافر مشخص نیست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار