نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به تخریب باغات و فضای سبز در عباس‌آباد، گنجنامه و ارم همدان گفت: قوانین سختگیرانه سبب ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان شده است.
کد خبر: ۱۷۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 26 January 2016

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به تخریب باغات و فضای سبز در عباس‌آباد، گنجنامه و ارم همدان گفت: قوانین سختگیرانه سبب ساخت و ساز غیرمجاز در باغات همدان شده است.

به گزارش تسنیم؛حمیدرضا طبی مسرور  اظهار داشت: مباحث مربوط به توسعه فضای سبز و شهر سبز پایدار از رویکردهای جهانی محسوب می‌شود که با توجه به پایلوت بودن همدان، باید مورد توجه نیز قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه پردازش فضاهای شهری، معماری و جداره‌های تاریخی در اجرای سیاست‌های شهر سبز موثر است، افزود: حمایت و هماهنگی دستگاه‌های اداری و اجرایی و همچنین مشخص شدن وظایف هر نهاد باید در اولویت اجرای سیاست‌های شهر سبز پایدار باشد.

نایب رئیس شورای شهر همدان تصریح کرد: شهرداری همدان در راستای اجرای سیاست‌های شهر سبز پایدار، قوانین بالادستی، رعایت حریم‌ها و آیین‌نامه‌ها را جدی بگیرد تا در آینده مشکلاتی در این زمینه نداشته باشیم.

طبی مسرور از وضع برخی قوانین در زمینه ساخت و ساز در باغات انتقاد کرد و گفت: قوانین ساخت و ساز روز به روز سختگیرانه شده و باعث شده تا فضاهای سبز خصوصی و باغات همدان به سبب ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شوند.

وی با اشاره به اینکه کم‌توجهی دستگاه‌های متولی سبب ورود مردم به عرصه و تخریب باغات و فضای سبز در همدان شده است، عنوان کرد: متاسفانه در بسیاری از مناطق شهر همدان از جمله گنجنامه‌، عباس آباد و بلوار ارم باغات تخریب و به بنا تبدیل شده است.

نایب رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اینکه همچنین نبود جانمایی مناسب سبب شده فضاهای سبز شهری نابود شوند، اظهار داشت: قوانین سختگیرانه ساخت و ساز در باغات سبب از بین رفتن فضای سبز خصوصی و باغات در همدان شده است.

وی بیان کرد: اجازه ساخت و ساز مجاز به مردم در باغات داده نمی‌شود و شاهد هستیم که مردم با ساخت و ساز غیرمجاز بخش بیشتر باغات را تخریب می‌کنند تا بنایی احداث کنند.

طبی مسرور تصریح کرد: همدان در سال‌های گذشته به عنوان باغ شهر مطرح بوده ولی متاسفانه امروز شاهد تخریب بخشی از باغات در نقاط مختلف شهر همچون حیدره، ارم، گنجنامه، عباس آباد و دیوین هستیم.

وی با بیان اینکه مردم و مالکان باغ‌ها نیز تمایلی به ساخت و ساز غیرمجاز در باغات خود ندارند، عنوان کرد: باید شرایط را به گونه‌ای تسهیل و هموار کرد که مردم نه تنها خود به صورت غیرمجاز فعالیت نکنند بلکه از ساخت و ساز غیرمجاز در سطح شهر همدان نیز جلوگیری کنند.

نایب رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: مردم تمایلی به انجام تخلف در ساخت و ساز ندارند ولی شرایط فعالیت مجاز نیز باید فراهم باشد تا آنها اقدام به این کار نکنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار