پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ همدان بهمن ماه سال ۹۳ توسط استاندار همدان کلنگ زنی شد ولی تاکنون که یک سال از آن گذشته هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.
کد خبر: ۱۷۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴ 26 January 2016

پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ همدان بهمن ماه سال ۹۳ توسط استاندار همدان کلنگ زنی شد ولی تاکنون که یک سال از آن گذشته هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده است.

به گزارش تسنیم ، ایام دهه فجر سال گذشته بود که شهرداری همدان در راستای توسعه فضای پارکینگی شهر همدان پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ را تعریف و کلنگ زنی کرد.

در این مراسم استاندار همدان، نمایندگان مردم همدان در مجلس، رئیس و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری همدان حضور داشتند که نیک بخت استاندار همدان کلنگ پروژه را بر زمین زده و خواستار اتمام پروژه در کوتاه ترین زمان شد.

این پروژه که قرار بود با 40 میلیارد تومان هزینه و مشارکت بخش خصوصی در مدت دو سال به اتمام برسد ولی پس از کلنگ زنی در 18 بهمن ماه سال گذشته، تاکنون هیچ اقدام اجرایی برای این پروژه صورت نگرفته است.

معطل ماندن یک پروژه شهری با این حجم سرمایه‌گذاری، عامل مثبتی در کارنامه مدیران شهری نبوده و نشان از وجود ضعف در عملکرد آنهاست که انتظار می‌رود این روند را تغییر دهند.

پیگیری‌های خبرنگار تسنیم درباره چرایی بلاتکلیف شدن پروژه به این نتیجه رسید که گویا پیمانکار و سرمایه‌گذار پروژه در میزان مشارکت اما و اگر داشته و به دنبال تغییر میزان سهم شهرداری در این پروژه بوده است.

دادن برخی وعده‌ها به مردم و عملی نشدن آنها سبب از بین رفتن اعتماد شده و تبعات منفی به دنبال دارد که انتظار می‌رود مدیریت شهری که بیشترین ارتباط را مردم دارد این روند را تغییر داده و وعده‌های عملیاتی بدهد.

پروژه‌ پارکینگ آقاجانی بیگ که براساس زمانبندی اعلام شده قرار بود سال 95 به بهره‌برداری برسد با تاخیر ایجاد شده در بهترین حالت سال 96 آماده افتتاح می‌شود که باید دید مدیریت شهری ترافیک موجود در این منطقه را چگونه مدیریت می‌کند

زیاده‌خواهی سرمایه‌گذار، دلیل عدم آغاز عملیات پارکینگ آقاجانی بیگ

نایب رئیس شورای شهر همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره وضعیت این پروژه اظهار داشت: با وجود کلنگ‌زنی پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ در دهه فجر سال گذشته، تاکنون عملیات اجرایی پروژه آغاز نشده و مشکل اصلی مربوط به سرمایه‌گذار است.

حمیدرضا طبی مسرور بیان کرد: بخش خصوصی که قرار بوده روی این پروژه سرمایه‌گذاری کند خواسته‌های متفاوتی داشت و با توجه به اینکه حافظ منابع و منافع مردم نیز هستیم با هر شرایط عقد پیمان موافقت نشد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این پروژه به صورت مشارکتی 40 درصد شهرداری همدان و 60 درصد سرمایه‌گذار تامین اعتبار شود، افزود: توافق شده بود شهرداری زمین را تامین کرده و سرمایه‌گذاری هزینه‌های اجرایی پروژه را تامین کند.

طبی مسرور با بیان اینکه با توجه به رکود بازار و ضعیف بودن اعتمادسازی در شهر همدان، سرمایه‌گذاران در زمان آغاز کار با انبوهی از مشکلات اداری یا شخصی مواجه می‌شوند، اظهار داشت: متاسفانه به صورت حلقه‌های زنجیر سرمایه گذاران به هم مرتبط هستند و این مباحث ایجاد شده در بحث سرمایه‌گذاری آنها را به سمتی سوق می‌دهد که درصدهای بیشتری طلب کنند و این تغییرات در درصدهای سرمایه‌گذاری دست مدیران شهرداری را می‌بندد.

وی عنوان کرد: براساس طرح پیشنهاد شده، سرمایه‌گذار درصد کمتری برای شهرداری در نظر گرفته بود که شورای شهر در این زمینه ورود پیدا کرد، قرار بود سهم شهرداری در این پروژه کاهش یابد که امیدواریم با حمایت همه جانبه از شهرداری و ایجاد پتانسیل‌های شهرداری برای پروژه، انگیزه‌ای در سرمایه‌گذار برای جلوگیری از این کار ایجاد شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان بیان کرد: به دنبال تعامل و همکاری با سرمایه‌گذار فعلی هستیم ولی اگر توافق براساس نفع دو طرف انجام نشود مناقصه تجدیدمی‌شود.

عملیات اجرایی پارکینگ آقاجانی بیگ به زودی آغاز می‌شود

شهردار همدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اعلام اینکه عملیات اجرایی پارکینگ آقاجانی بیگ همدان به زودی آغاز می‌شود، عنوان کرد: به سبب طراحی و محاسبات ریالی عملیات اجرایی پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ همدان آغاز نشده و دوباره تجدید مناقصه شد.

سیدمصطفی رسولی با اشاره به اینکه تغییراتی روی قیمت و طراحی این پروژه صورت گرفت، گفت: 50 درصد پروژه از طریق واحدهای تجاری ایجاد شده، 30 درصد به صورت غیرنقدی از سایر منابع غیرریالی شهرداری و 20 درصد به صورت مالی تامین اعتبار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پروژه پارکینگ آقاجانی بیگ همدان در زیربنای 22 هزار مترمربعی طراحی شده است، عنوان کرد: طراحی نقشه‌های این پروژه 10 ماه زمان برده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار