مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: احداث ۱۹ مجتمع آبرسانی در استان همدان در دست اجراست.
کد خبر: ۱۶۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 24 January 2016

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان گفت: احداث ۱۹ مجتمع آبرسانی در استان همدان در دست اجراست.

به گزارش مهر،سیدمصطفی هاشمی  با بیان اینکه سال ۸۸ شاخص بهره‌مندی روستاهای استان همدان از آب آشامیدنی ۷۳ درصد بود که امروز به ۶۸ درصد رسیده و دلیل آن خشکسالی‌های متوالی و پایین رفتن آب‌های زیرزمینی است، گفت: به طور متوسط سالانه ۴۰ حلقه چاه در استان همدان حفاری شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات کلانی از سال ۸۸ به مجموعه شرکت تزریق شده ولی در شاخص بهره مندی روستاها تنزل داشته‌ایم، گفت: تمام چاه‌های حفر شده جایگزین چاه‌های خشک شده است.

وی با اعلام اینکه ظرفیت تامین آب برای روستاهای استان همدان حدود ۳۹۰۰ لیتر در ثانیه است، گفت: به دلیل جغرافیای متفاوت و مسائل اجتماعی در استان، امکان استفاده از این ظرفیت وجود نداشته و مشکلاتی نیز وجود دارد.

هاشمی با بیان اینکه امروز بیشتر چاه‌های تامین آب روستاهای همدان به سنگ کف رسیده و ظرفیت جدیدی برای تامین آب وجود ندارد، گفت: یکی از راهکارها حفظ ظرفیت‌های موجود و بهره‌برداری از آن هاست.

مدیرعامل شرکت آبفار استان همدان با بیان اینکه ۱۹مجتمع آبرسانی در استان همدان در دست اجراست، گفت: با اجرای این پروژه‌ها ۲۵ درصد از جمعیت روستایی استان همدان از آب بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در زمینه مصرف آب در روستاها وضعیت مطلوبی نداریم، عنوان کرد: بیشتر تلفات آب در بخش روستایی مربوط به انشعابات غیرمجاز بوده که ۸۰۰ انشعاب غیرمجاز در همدان شناسایی شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه در ماه‌های گذشته سه هزار مورد نشتی در شبکه رفع شده است، گفت: ۲۲ هزار کنتور خراب در روستاهای استان همدان وجود دارد که باید نسبت به رفع مشکل آنها اقدام لازم صورت گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار