معاون عمرانی استاندار همدان از بازدید بیش از ۸۲ هزار نفر از اماکن گردشگری و تاریخی همدان از روز ۲۸ اسفند تا سوم فروردین خبر داد.
کد خبر: ۱۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳ 25 March 2015

معاون عمرانی استاندار همدان از بازدید بیش از ۸۲ هزار نفر از اماکن گردشگری و تاریخی همدان از روز ۲۸ اسفند تا سوم فروردین خبر داد.

به گزارش تسنیم ؛ محمودرضا عراقی در حاشیه بازدید از ستاد ستاد تسهیلات خدمات سفر استان همدان اظهار داشت: از روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا سوم فروردین ماه امسال ۸۲ هزار و ۲۶۴ مسافر نوروزی از اماکن گردشگری همدان بازدید کرده‌ که ۴۴ هزار و ۷۳۰ نفر از اماکن گردشگری تحت پوشش میراث فرهنگی و مابقی از اماکن گردشگری غیروابسته بازدید داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه این آمار مربوط به آماکن گردشگری تحت پوشش میراث فرهنگی و موزه و اماکن گردشگری غیروابسته است، افزود: تلاش شده تا در این بازدیدها مردم و مسافران نوروزی اطلاعات دقیقی از اماکن گردشگری پیدا کرده و همدان به خوبی به آنها معرفی شود.

عراقی عنوان کرد: در روز ۲۸ فروردین ماه ۲ هزار و ۵۰۳ نفر، روز ۲۹ اسفند ماه ۶ هزار و ۷۲۸ نفر، روز یک فروردین ماه ۱۵ هزار و ۸۵۷ نفر، روز دوم فروردین ۲۳ هزار و ۷۴۸ نفر و در روز سوم فروردین ماه ۳۲ هزار و ۴۲۸ نفر از اماکن گردشگری همدان بازدید کرده‌اند.

وی با اعلام اینکه تاکنون آرامگاه بوعلی سینا در رتبه نخست بازدید مسافران نوروزی قرار دارد، تصریح کرد: از روز ۲۸ اسفند ماه تا روز سوم فروردین ماه امسال ۱۹ هزار و ۶۸۴ نفر از آرامگاه بوعلی سینا همدان بازدید داشته‌اند.

معاون عمرانی استاندار همدان تاکید کرد: آرامگاه باباطاهر با ۱۲ هزار و ۹۷۶ نفر، تپه هگمتانه با ۸ هزار و ۶۱۰ نفر و گنبد علویان نیز با ۳ هزار و ۵۳ نفر در رتبه‌های بازدید قرار دارند.

عراقی با اشاره به اینکه غار علیصدر با افزایش ۱۲ درصدی قیمت بلیت روبه‌رو بوده است، تصریح کرد: از روز ۲۸ اسفند ماه تا سوم فروردین ماه امسال ۱۵ هزار و ۴۰۰ نفر از غار علیصدر بازدید داشته‌اند که نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه بوده است.

وی با اعلام اینکه از روز ۲۸ اسفند ماه تا سوم فروردین ماه امسال ۳۷ هزار و ۹۱ نفر از اماکن گردشگری و موزه‌های غیر وابسته میراث فرهنگی همدان بازدید داشته‌اند، تاکید کرد: این مراکز شامل، مجتمع تله‌کابین گنجنامه، غار علیصدر، موزه تاریخی طبیعی، موزه دفاع مقدس، شهربازی رنگین کمان و جزیره شادی میشود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار