مدیرکل میراث فرهنگی همدان از اسکان بیش از ۳۵ هزار مسافر نوروزی در چهار روز گذشته در همدان خبر داد و گفت: بیش از ۴۴ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 25 March 2015

 مدیرکل میراث فرهنگی همدان از اسکان بیش از ۳۵ هزار مسافر نوروزی در چهار روز گذشته در همدان خبر داد و گفت: بیش از ۴۴ هزار نفر از اماکن گردشگری همدان بازدید کردند.

به گزارش تسنیم ؛ ریحان سروش مقدم با بیان اینکه اسکان مسافران نوروزی از روز ۲۸ اسفند ماه آغاز شده است، اظهار داشت: از روز ۲۸ اسفند ماه سال گذشته تا روز دوم فروردین ماه امسال ۳۵ هزار و ۱۸۶ نفر در همدان اسکان داده‌ شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اماکن مختلفی برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، افزود: مسافران نوروزی همدان در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهانپذیرها، خانهمسافرها، مدارس، کمپ‌ها و سالن‌های ورزشی اسکان داده میشوند.

سروش مقدم تصریح کرد: اسکان مسافران نوروزی در ۲۸ اسفند ماه ۳ هزار و ۴۵۳ نفر، روز ۲۹ اسفند ماه ۱۰ هزار و ۲۰۴ نفر، روز یکم فروردین امسال ۱۰ هزار و ۳۹ نفر و روز دوم فروردین ۱۱ هزار و ۴۹۰ نفر در همدان اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه از روز ۲۸ اسفند ماه تا دوم فروردین ۴۴ هزار و ۶۸۵ نفر از اماکن گردشگری بلیت‌فروشی همدان بازدید کرده‌اند، تاکید کرد: آرامگاه بوعلی سینا با ورود ۱۲ هزار و ۱۷۱ نفر پربازدیدترین مکان گردشگری در همدان بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اشاره به اینکه غار علیصدر با ۱۰ هزار و ۶۰۰ نفر بازدیدکننده در رتبه بعدی قرار دارد، افزود: آرامگاه باباطاهر با ۷ هزار و ۳۴ نفر، تپه هگمتانه با ۵ هزار و ۶۲ نفر بازدیدکننده و گنجنامه همدان با ۴ هزار و ۴۵۰ نفر در رتبه‌های بعدی پربازدیدترین اماکن قرار دارند.

وی بیان کرد: در این چهار روز ۲ هزار و ۸۵۶ نفر از گنبد علویان، هزار و ۳۹۲ نفر از موزه دفاع مقدس همدان و هزار و ۱۱۵ نفر از مجتمع تفریحی توریستی عباسآباد همدان بازدید داشته‌اند.

سروش مقدم با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری همدان وضعیت مطلوبی از نظر پذیرایی در ایام نوروز دارد، تاکید کرد: همدان دارای بیش از ۲۰ روستای هدف گردشگری است که ظرفیت بالایی برای جذب مسافران نوروزی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان از ساماندهی اماکن استیجاری غیرمجاز خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱۵ خانه مسافر در همدان و روستای علیصدر ساماندهی شده که ظرفیت اسکان نزدیک به ۷۰۰ نفر در شبانهروز را دارد.

وی با اعلام اینکه تلاش شده تا اولویت نخست برای اسکان مسافران نوروزی هتل‌ها و مهمانپذیرها باشند، اظهار داشت: هتلها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمانپذیرهای همدان ظرفیت اقامت ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را دارند که سال گذشته این رقم ۲ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار