مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان از فعال بودن کشیک آب روستایی در شهرستان‌های استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این کشیک‌ها وضعیت آب در روستاها را از نظر کمی و کیفی رصد می‌کنند.
کد خبر: ۱۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۳ 24 March 2015

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان از فعال بودن کشیک آب روستایی در شهرستان‌های استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: این کشیک‌ها وضعیت آب در روستاها را از نظر کمی و کیفی رصد می‌کنند .

به گزرش فارس ؛ حبیب مومیوند  با اشاره به وجود یک‌هزار و 73 روستای دارای سکنه در همدان اظهار کرد: در حال حاضر 716 هزار نفر معادل 42 درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه آب روستاهای استان با 900 حلقه چاه عمیق و دستی و 400 چشمه و قنات تأمین می‌شد، گفت: به علت وضعیت نامساعد بارندگی و آسیب به منابع آب‌های زیرزمینی در استان، بخشی از آنها از این مدار خارج شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان با بیان اینکه در حال حاضر نیمی از چشمه‌ها و قنوات خشک شده است، افزود: 140 حلقه چاه استان نیز خشک شده و یا اینکه در شرف خشک شدن است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به صرفه‌جویی گفت: تنها با رعایت الگوی مصرف می‌توان از بحران پیش رو به سلامت عبور کرد.

مومیوند با اشاره به اینکه تعداد افراد روستا در ایام تعطیلات معمولاً دو برابر می‌شود، ابراز کرد: برنامه‌ریزی لازم انجام شده تا در صورت بروز مشکلی در روستاها در زمینه تأمین آب، سریع نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.

وی از فعال بودن کشیک آب روستایی در شهرستان‌های استان در ایام نوروز خبر داد و افزود: این کشیک‌ها وضعیت آب در روستاها را از نظر کمی و کیفی رصد می‌کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی همدان از آماده‌سازی 10 دستگاه تانکر آبرسانی سیار خبر داد تا در صورت بروز مشکل، نسبت به تأمین آب مردم از این طریق اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: درست است که تدابیر لازم از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان اتخاذ شده، اما موفقیت در این زمینه تنها در گرو همکاری مردم در توجه به امر صرفه‌جویی خواهد بود.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار