معاون شهردار همدان با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در بلوار بسیج همدان به سبب بلاتکلیفی مردم است، گفت: ساماندهی بلوار بسیج نیازمند تدوین ضوابط تشویقی است.
کد خبر: ۱۶۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳ 12 January 2016

معاون شهردار همدان با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در بلوار بسیج همدان به سبب بلاتکلیفی مردم است، گفت: ساماندهی بلوار بسیج نیازمند تدوین ضوابط تشویقی است.

به گزارش تسنیم ، مجید یوسفی نوید در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: طرح ساماندهی بلوار بسیج(ورودی جاده تهران) تهیه شده و در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی از سال 92 در این بلوار در حال انجام است، گفت: باید ضوابط تشویقی برای ساماندهی بلوار بسیج در نظر گرفته شود چراکه توان پرداخت غرامت در این منطقه به ذینفعان را نداریم.

یوسفی نوید با بیان اینکه بلوار بسیج سال‌های سال بلاتکلیف مانده است، گفت: یکی از دلایل گسترش ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه به سبب بلاتکلیفی مردم و نبود طرح است و تاکنون ضابطه‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به تهیه طرح ساماندهی بلوار بسیج همدان عنوان کرد: این طرح تکلیف افراد قانون‌مدار را مشخص می‌کند و سبب تمایز متخلفان نیز می‌شود که تاکنون این اتفاق رخ نداده است.

معاون معماری و شهرسازی شهردار همدان تصریح کرد: درخواست‌های متعددی برای ساخت و ساز قانونی در بلوار بسیج وجود دارد که در صورت انجام سبب آزادسازی چندین هکتار از اراضی این منطقه برای تعریض می‌شود.

وی با اعلام اینکه طرح ساماندهی بلوار بسیج با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های متولی تهیه شده است، گفت: با توجه به اینکه بلوار بسیج یک محور گردشگری است اجرای طرح ساماندهی کمک بسیاری برای همدان به دنبال دارد.

یوسفی نوید از تهیه طرح ساماندهی منطقه باباطاهر به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری خبرداد و گفت: گردشگری به عنوان محور توسعه همدان مشخص شده و از این رو همدان به فضاهای گردشگری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری اوقات همدان نیازمند هتل پنج ستاره نیست، گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم به دنبال سفر ارزان قیمت هستند باید محل اسکان نیز به این میزان تامین شود که نیازسنجی لازم در این زمینه نیز لازم است.

معاون شهردار همدان اظهار داشت: این طرح می‌تواند سبب ایجاد ارزش افزوده برای منطقه باباطاهر همدان شده و همچنین کاهش کسادی بازار ساخت و ساز و رونق ساخت را به دنبال داشته باشد.

یوسفی نوید با اعلام اینکه با همکاری میراث فرهنگی ضابطه‌ای برای منطقه گردشگری باباطاهر تدوین شد، گفت: باباطاهر پتانسیل‌های بالایی داشته و مشوق‌هایی نیز برای ایجاد منطقه به عنوان منطقه گردشگری وجود دارد.

وی بیان کرد: در این طرح ساخت هتل، سوئیت، هتل آپارتمان و هتل در منطقه گردشگری باباطاهر دیده شده که برای اجرای آنها نیز مشوق‌هایی اعطا می‌شود که البته برای سایر مناطق دارای پتانسیل نیز این طرح مورد استفاده قرار می‌گیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار