مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش در حفظ محیط زیست موثر خواهدبود، افزود: آموزش ها باید به فرهنگ تبدیل شود.
کد خبر: ۱۶۱۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 11 January 2016

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش در حفظ محیط زیست موثر خواهدبود، افزود: آموزش ها باید به فرهنگ تبدیل شود.

به گزارش تابناک همدان ،حمیدرضا فولاد وند درمراسم انعقاد تفاهم ناهه بین محیط زیست و آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف تکالیف متعددی را دارد، بیان کرد:آموزش و پروروش در رستای کیفیت بخشی پنج اولویت را به عنوان اولویت های کاری برای رسیدن به اهداف اصلی را انتخاب کرده است و توسعه مشارکت یکی از این پنج راهبرد است.

وی بابیان اینکه وزارت آموزش و پرورش به علت گستردگی آموزش و پرورش نمی تواند به تنهایی همه مشکلات را حل کند، عنوان کرد: آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی و توسعه آموزش مشارکت را در نظر گرفته است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان بابیان اینکه همه نهاد ها و وزارت خانه ها باید در راستای آموزش ها به آموزش و پرورش کمک کنند، ادامه داد تفاهم نامه های گوناگونی در راستای آموزش، تعلیم و تربیت با سایر مجموعه ها انعقاد شده است و دادگستری، کمیته امداد، و بهزیستی ازجمله این نهادها هستند.

فولادوند با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف آموزش و پرورش کمک به سایر نهاد ها در راستای ساختن و تحول جامعه است، بیان کرد: زمانی می تواینم یک جامعه سالم و محیط زیست سالم داشته باشیم که جمعیت هدف آموزش های کافی را دیده باشند.

وی بابیان اینکه باید تلاش کنیم حفظ محیط زیست را در دانش آموزان نهادینه کنیم، بیان داشت: دانش آموزان باید در خانواده ناظر بر رعایت محیط زیست باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان بابیان اینکه باید تلاش کنیم که آموزش های کافی را در اختیار دانش آموزان و جمعیت هدف قرار دهیم، بیان داشت:باید قدر محیط زیست را بدانیم و برای آن حفظ آن تلاش کنیم.

فولادوند با بیان اینکه متاسفانه زمانی به فکر حل مشل می افتیم که گرفتار شده باشیم، ادامه داد: استان همدان یکی از استان هایی است که باید فعالیت های خود را برای حفظ محیط زیست ادامه دهد تا یک محیط زیست پاک و سالم داشته باشد.

وی بابیان اینکه آموزش ها باید به فرهنگ تبدیل شود، افزود: اگر شهروندان برخی مسائل را رعایت نمی کنند علت آن این است که آموزش ها به فرهنگ تبدیل نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه آموزش های روزمره باید به فرهنک تبدیل شوند، بیان کرد: آموزش ها باید در راستای ایجاد فرهنگ شکل بگیرد.

فولادوند با بیان اینکه اگر آموزش ها سطحی وآماری باشد نتیجه ای نخواهد داشت، تاکید کرد:آموزه ها درصورتی موثر خواهد بود که به فرهنک تبدیل شوند.

وی با بیان اینکه اگر تفاهم نامه های گذشته به نتیجه نرسیده است علت آن کار های سطحی و آماری بوده است، ادامه داد: تشکل ها می توانند در آموزش به دانش آموزان موثر باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان در ادامه بیان کرد: اعتقاد داریم اگر آموزش های تشکل ها در دانش آموزان موثر باشد سطح آموزش دانش آموزان نیز بالاتر خواهدرفت.

فولادوند با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم که سمن وتشکل ها دشمنان زیادی دارند چرا که عده ای فکر می کنند سمن ها جای آنها را اشغال کرده اند، بیان داشت: سمن و تشکل ها باید از این مسائل دور باشند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار