معاون گردشگری همدان از ساماندهی ۱۱۵ خانه مسافر در همدان و علیصدر خبر داد و گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر در دو روز گذشته اسکان داده شدند.
کد خبر: ۱۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۸ 23 March 2015

معاون گردشگری همدان از ساماندهی ۱۱۵ خانه مسافر در همدان و علیصدر خبر داد و گفت: بیش از ۱۶ هزار نفر در دو روز گذشته اسکان داده شدند.

 به گزارش تسنیم؛ رزیتا ناصرالمعمار با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر همدان از روز ۲۵ اسفند ماه سال ۹۳ آغاز بکار کرده است، اظهار داشت: برای نوروز امسال ساماندهی خانهمسافر در اولویت قرار گرفته بود تا بتوان ظرفیت اسکان موقت را در استان همدان افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه کارهای مربوط به ساماندهی اماکن استیجاری از ماههای گذشته آغاز شده است، افزود: تاکنون ۶۰ مجوز خانه‌مسافر در همدان صادر شده که ظرفیت اسکان ۲۵۰ نفر در شبانه‌روز را دارد.

ناصرالمعمار با بیان اینکه ساماندهی اماکن استیجاری در روستای علیصدر نیز در این مدت آغاز شد، تصریح کرد: در این روستا نیز ۵۵ فقره مجوز برای اماکن استیجاری صادر شده که ظرفیت اقامت برای ۲۲۰ نفر را دارد.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی اماکن استیجاری باید در سال آینده به عنوان محوریترین اقدام در دستور کار قرار گیرد، گفت: کارتن‌به‌دست‌ها و اماکن استجاری غیرمجاز آسیب جدی به گردشگری همدان وارد میکند و باید تلاش جدی برای ساماندهی آنها شکل گیرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان با اعلام اینکه نرخنامه خانهمسافرهای همدان تحویل شده است، عنوان کرد: خانهمسافرهای ساماندهی شده دارای امکانات مختلف بوده و براین اساس نرخ ‌خانه‎‌مسافرهای همدان بین ۹۰ هزار تومان و ۲۵۰ هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت خانهمسافرها به هتلهای همدان آسیب وارد میکند، نیز گفت: اولویت  نخست برای اسکان مسافران نوروزی هتل‌ها هستند چراکه این تاسیسات گردشگری با سرمایهگذاری به وجود آمده و باید بهرهبرداری مناسب خود را داشته باشند.

ناصرالمعمار با اعلام اینکه باید ظرفیت‌های مختلف برای اسکان مسافران نوروزی در همدان ایجاد شود، تاکید کرد: مسافران نوروزی در همدان دارای درآمدهای مختلف هستند و باید براین اساس ظرفیت اقامتی و اسکان در همدان ایجاد کرد و تنها نمی‌توان به هتل‌ها برای اسکان اکتفا کرد.

وی بیان کرد: باید مواد قانونی برای برخورد با اماکن استیجاری غیرمجاز وجود داشته باشد چراکه عدم برخورد با این واحدها سبب می‌‏شود تا طرح ساماندهی خانه‌مسافرها در همدان به نتیجه نرسد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی همدان با اعلام اینکه ظرفیت اسکان مسافر در همدان محدود بوده و برنامههای لازم برای افزایش در دست اقدام است، گفت: ظرفیت اقامتی در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مسافرخانه‌ها و خانهمسافرهای همدان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است که سال گذشته این رقم ۲ هزار و ۴۰۰ نفر بوده است.

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار