مدیر کل دفتر امور اجتماعی استاندار همدان گفت: استان همدان دارای 43 کمپ ترک اعتیاد دارد که همه آنها دارای مجوز هستند و تلاش دارند تا خود را با استانداردها منطبق کنند.
کد خبر: ۱۵۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 03 January 2016

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استاندار همدان گفت: استان همدان دارای 43 کمپ ترک اعتیاد دارد که همه آنها دارای مجوز هستند و تلاش دارند تا خود را با استانداردها منطبق کنند.

به گزارش فارس ؛ مهرداد نادری‌ فر با اشاره به اینکه رصد پدیده‌های اجتماعی و حل مسائل مبتلا به جامعه، نیازمند عزم جدی و تلاش مستمر است، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی روندی سیال و پویایی دارند که به تناسب آن باید جامعه را در حل مشکلات و مسائل خود توانمند کنیم.

وی افزود: هیچ آسیب اجتماعی را نمی‌توان به مرز صفر رساند اما می‌توان با تدبیر و برنامهریزی مسیر مهار و کنترل آن را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان در ادامه گفت: ارتقای سطح مراکز بازتوانی اعتیاد و همچنین تشکل‌های مردم نهاد، مطابق با استانداردهای موجود، وظیفه‌ای است که با مشارکت دستگاه‌ها و حمایت دولت باید عملیاتی شود تا از این طریق مدل اجتماعی مبارزه با مواد مخدر عینی‌تر و مملوس‌تر شود.

وی گفت: استان همدان دارای 43 کمپ ترک اعتیاد دارد که همه آنها دارای مجوز هستند و تلاش دارند تا خود را با استانداردها منطبق کنند.

نادریفر افزود: برگزاری همایش‌های بهبودیافتگان مواد مخدر در شهرستان‌ها، برگزاری دوره توانمندسازی مدیران تشکل‌ها، مشاوره بهداشتی و حقوقی به مراکز ترک اعتیاد و استفاده از ظرفیت بسیج شاخص برنامه‌هایی است که تا قبل از پایان سال اجرایی می‌شود.

وی بسیج را یک سازمان کاملاً مردمی و از بطن مردم برشمرد و تاکید کرد: در تعامل سازنده و هدفمند با نیروی مقاومت بسیج، می‌توان ضمن بهره‌گیری از ظرفیت اجتماعی آن، خدمات را تا دورترین نقاط استان تسری داد.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان خوداتکایی بهبودیافتگان از اعتیاد و بازگشت به جامعه را مهم دانست.

وی خواستار برنامه‌ریزی به منظور بالا بردن سطح توان مراکز بازتوانی و ترک اعتیاد برای راه‌اندازی دفاتر مشاوره، آموزش و خوداشتغالی شد.

نادری‎‎فر در پایان گفت: با وجود انجام خدمات و اقدامات شایسته در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، متاسفانه در بخش آمار معتادان و بهبودیافتگان، متولی پاسخگو در کشور وجود ندارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار