مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: امسال ظرفیت اسکان یک میلیون مسافر نوروزی را در همدان پیش‌بینی کردیم که نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی خواهد داشت.
کد خبر: ۱۵۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳ 19 March 2015

پیش‌بینی رشد 25 درصدی حضور مسافران نوروزی در همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: امسال ظرفیت اسکان یک میلیون مسافر نوروزی را در همدان پیش‌بینی کردیم که نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی خواهد داشت.

به گزارش فارس؛ریحان سروش‌مقدم در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: نوروز امسال 377 هزار مسافر در استان اسکان داده شدند که برنامه‌هایی برای افزایش این ظرفیت در نوروز 94 پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به افزایش 25 درصدی ظرفیت اسکان گفت: امسال ظرفیت اسکان یک میلیون مسافر نوروزی را پیش‌بینی کردیم که نسبت به سال گذشته رشد 25 درصدی داشته و در حالت واقع‌بینانه 500 هزار نفر برای اسکان مراجعه خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان افزود: هماهنگی‌های لازم با نمایشگاه بین‌المللی، سالن‌های ورزشی، هتل‌ها، ‌هتل‌ آپارتمان‌ها،‌ حسینیه‌ها، مدارس و خانه‌مسافر‌ها برای اسکان مسافران انجام شده است.

وی در خصوص صدور مجوز برای خانه‌مسافر‌ها ابراز کرد: یک گروه از خانه‌مسافر‌ها دارای مجوز هستند و فراخوان برای دریافت مجوز برای خانه‌های فاقد مجوز داده شد که تنها 20 متقاضی اقدام کردند.

سروش‌مقدم با بیان اینکه اطلاع‌رسانی درست و گسترده در اسکان مناسب مسافرین موثر خواهد بود، گفت: اگر از ابتدای ورودی شهر اطلاع‌رسانی مناسب به گردشگران و مسافران انجام شود و اعلام شود خانه‌هایی که از طریق کارتن به دست‌ها فراهم می‌شود فاقد امنیت است مسافران اماکن مناسب و پیش‌بینی شده را انتخاب می‌کنند.

وی به مانور استقبال نوروزی دستگاه‌ها اشاره کرد و ضمن اینکه حضور روسای کمیته‌ها را در ستاد مهم دانست، تصریح کرد: عملکرد استان در ستاد مرکزی بر اساس ارائه گزارش کمیته‌ها ارزیابی می‌شود که یکی از شاخص‌های بسیار مهم حضور روسای کمیته‌ها و تکمیل گزارش روزانه در ستاد‌هاست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بیان کرد: استعلام خانه‌های مسافر کمی طولانی شده که همین امر باعث دلسردی متقاضیان شده است.

فرماندار فامنین نیز در خصوص مشکلات موجود عنوان کرد: لاین اتوبان به سمت تهران خاکی است که اگر بارندگی رخ دهد، در صورت بروز حادثه دسترسی اورژانس مشکل خواهد بود.

ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه باید اصلاح آنتن‌دهی موبایل در اتوبان صورت گیرد، ابراز کرد: کمبود نیرو و آمبولانس نیز در فامنین مشهود است.

گفتنی است در این جلسه عنوان شد بیشترین تلفات جاده‌ای نوروز گذشته مربوط به محور شوشاب ـ نهاوند بوده که باید محدودیت‌هایی در این محور پیش‌بینی شود.

همچنین به 10 نقطه حادثه‌خیز استان نیز در این جلسه اشاره شد و گردنه اسدآباد به دلیل موقعیت ویژه به عنوان بستر حوادث معرفی و درخواست توجه ویژه به این منطقه شد.

در این جلسه به برنامه وی‍ژه گشت‌های پلیس در ایام نوروز برای ایجاد امنیت گردشگران و مسافران نوروزی در تفرجگاه‌ها نیز پرداخته شد.

توجه به شرایط اضطرار و بحران نیز از نکات قابل توجه در این جلسه بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار