معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش ملایر با اشاره به برگزاری اعتکاف علمی دانش‌آموزان از ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین ماه گفت: ۴ پایگاه علمی در ملایر برای اعتکاف نوروزی دانش‌آموزان کنکوری در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۱۴۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰ 18 March 2015

معاون مدیرکل و رئیس آموزش و پرورش ملایر با اشاره به برگزاری اعتکاف علمی دانش‌آموزان از ۲۸ اسفند تا ۱۲ فروردین ماه گفت: ۴ پایگاه علمی در ملایر برای اعتکاف نوروزی دانش‌آموزان کنکوری در نظر گرفته شده است.

به گزارش تسنیم ؛کاوه برخورداری در شورای آموزش و پرورش این شهرستان ضمن اشاره به کسب رتبه برتر استان توسط شورای آموزش و پرورش ملایر در سال ۹۳-۹۲ اظهار داشت: آموزش و پرورش ملایر با همه توان در خدمت مسافرین نوروزی است.

وی با بیان اینکه ۷ آموزشگاه با ۵۰ کلاس و خانه معلم شهرستان با ۲ سوئیت آماده پذیرایی از مسافرین نوروزی هستند تصریح کرد: چهار پایگاه علمی برای اعتکاف نوروزی دانش آموزان در شهرستان در نظر گرفته شده است تا با فراغ بال بهتری بتوانند از فرصت طلائی باقیمانده تا کنکور ۹۴ استفاده کنند.

برخورداری با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش ملایر در سال ۹۳، ۱۲ جلسه با ۸۶ مصوبه داشته است که ۷۶ مصوبه آن اجرائی شده و مابقی آن در حال پی‌گیری است، اظهار داشت: طبق مصوبه ماه گذشته شورا بحث ایجاد مرکز تغذیه سالم برای دانش‌آموزان شهرستان پی‌گیری شده است و کارهای اداری آن در حال انجام است تا در سال ۹۴ آن را عملیاتی کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی و بحرانی برای آموزش و پرورش ملایر بحث تهیه و تأمین آب چمن ورزشگاه الهیه است که از سال گذشته دچار مشکل شده و تاکنون نتوانسته‌ایم این مشکل را حل کنیم. با توجه به نزدیک بودن فصل آبیاری ضرورت این مسئله جدی است و تقاضا داریم این مشکل بطور جدی پی‌گیری و بررسی شود.

برخورداری اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر و تکریم ارباب رجوع قصد داریم با موافقت اعضای شورا، مرکز اسناد آموزش و پرورش ملایر را راه‌اندازی کنیم تا علاوه بر ارائه خدمات منسجم به همشهریان از اسناد این دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت نگهداری کنیم.

وی تأکید کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید برای استفاده بیشتر از مشارکت‌های مردمی، مکاتباتی با سایر ادارات و صنوف حقوقی انجام گرفته است تا از توان و ظرفیت آن‌ها برای ایجاد و راه‌اندازی آموزشگاه برای ارائه خدمات بهتر آموزشی به پرسنل خود و شهروندان ملایری استفاده شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر نیز در این شورا با تأکید بر حفظ حرمت ایام فاطمیه در مدارس در این ایام اظهار داشت: اگر ملتی رشد کرده از دل آموزش و پرورش به این جایگاه رسیده است.

محمد قاسم عبدلی با بیان اینکه قدرت نظام دو محور دارد، این دو محور را دین خدا و مردم برشمرد و گفت: ظرفیت‌های بالایی در آموزش و پرورش ملایر نهفته است که باید با کشف این نیرو های توانمند از آن‌ها استفاده کنیم.

 رئیس اداره مشارکت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان همدان نیز در این شورا ضمن ارائه گزارشی از نحوه مشارکت استان در امر آموزش وپرورش و مقایسه آن با کشور گفت: در استان همدان ۳۳ مرکز آموزش از راه دور وجود دارد که ۳ هزار و ۹۶ نفر در این مراکز آموزش می‌بینند و سهم شهرستان ملایر ۴ مرکز است که هم اکنون ۲ مرکز آن فعال است.

 سید هادی آبرومندی تصریح کرد: آموزش‌های غیر دولتی از گذشته‌های دور در کشور ما جریان داشته است و پدیده جدیدی نیست نمونه آن همان مکتب‌خانه‌های قدیمی است که حالا شکل آن‌ها با توجه به شرایط روز تغییر کرده است.

وی افزود: ۱۵ هزار و ۷۶۴ دانش آموز در ۱۷۴ آموزشگاه  استان از مدارس غیر دولتی استفاده می‌کردند که امسال با سیاست استفاده از بسته‌های حمایتی تعداد این دانش آموزان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس اداره مشارکت‌های استان با بیان اینکه در شهرستان ملایر ۵۷ آموزشگاه غیر دولتی در ۵۱۹ کلاس مشغول فعالیت هستند، گفت: یک هزار و ۹۲۱ نفر دانش‌آموز در دوره پیش دبستانی، یک هزار و ۷۵۷ دانش آموز ابتدایی، ۲۸۶ نفر دانش آموز دوره متوسطه اول و ۷۶  نفر تیز دانش آموز دوره متوسطه دوم در این آموزشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه کل دانش‌آموزان ملایر به غیر از دوره پیش‌دبستانی ۳۱ هزار و ۴۷ نفر هستند، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۶ دانش آموز معادل با ۹.۰۳ درصد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند که نسبت به درصد استان ۲ درصد بیشتر است.

در این جلسه از مهسا ابراهیمی دانش‌آموز و شاعر سال اول دبیرستان دور دوم تیزهوشان فرزانگان توسط مسئولان تجلیل شد.

 

 

 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار