رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه اعتبارات عمرانی همدان 244 میلیارد تومان است، گفت: در صورت پیگیری بعید است که کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یابد.
کد خبر: ۱۳۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹ 23 November 2015
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه اعتبارات عمرانی همدان 244 میلیارد تومان است، گفت: در صورت پیگیری بعید است که کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یابد.

به گزارش فارس؛ شهرام طهماسبی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان با اشاره به لزوم تشکیل کمیته‌ شناسایی اظهار کرد: این کمیته باید برای استان ایده‌های جدید از درآمدزایی را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه برخی از درآمدها چون جرائم، مطلوب نیست، افزود: برخی از فعالیت‌های استان درآمدی نیست بلکه باید کارشناسان در مورد درآمدهای استان نظر داده و ایده‌های جدیدی را ایجاد کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان خاطرنشان کرد: در زمینه گردشگری می‌توان درآمدزایی کرد و جا برای کار زیاد است.

وی با بیان اینکه ابلاغ اعتبارات به دستگاه‌ها ارسال شده است، افزود: هنوز موافقت‌نامه‌های ابلاغ اعتبارات از سوی دستگاه‌ها مبادله نشده است.

طهماسبی بدهی دستگاه‌ها به شرکت توزیع برق را ناشی از عدم توجه ندانست و گفت: ادارات به لحاظ مشکلات مسائل را اولویت‌بندی کردند و بر این اساس باید نسبت به پرداخت بدهی خود نیز اقدام کنند.

وی یادآور شد: در سال جاری بدهی ادارات در اعتبارات موافقت‌نامه‌ها لحاظ می‌شود که امیدوارم در جای خود هزینه شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی همدان با بیان اینکه اعتبارات عمرانی کشور 30 هزار میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: از این میزان 20 درصد اعتبارات استانی است و مابقی در اختیار وزارتخانه‌ها است.

وی با بیان اینکه 244 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان است، بیان کرد: آنچه از طرح‌های ملی به استان اختصاص می‌یابد، 400 میلیارد تومان برآورد شده که دستگاه‎ها پیگیر جذب آن باشند.

طهماسبی با بیان اینکه در آستانه تصویب لایحه بودجه 95 باید پیگیر جذب اعتبار بود، گفت: اگر اعتبار برخی طرح‌های ملی افزایش داشته و تقویت شود سال 95 به اتمام می‌رسد که در غیر این صورت دو تا سه سال به طول می‌انجامد.

وی اظهار کرد: در صورت پیگیری اعتبارات استان، بعید است که کمتر از یک‌هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یابد که عملیات اجرای پروژه‌ها نیز سریع می‌شود.

*از سفر دولت به همدان هنوز اعتباری برای دانشگاه حاصل نشده است

رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز گفت: اعتبارات عمرانی دانشگاه‌ها ملی است و از چهار مورد ردیف متمرکز ابلاغ داشتیم اما وصولی صورت نگرفت.

منصور غلامی بیان کرد: 4 میلیارد تومان نیز برای تجهیز آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هماهنگی شده تا طبق مصوبه وزارت علوم دانشگاه بوعلی سینا از آزمایشگاه مرکزی برخوردار شود.

وی یادآور شد: در تویسرکان نیز به پروژه خیرساز وعده کمک داده شده که برآورد هزینه این پروژه 7 میلیارد تومان است که 50 درصد آن انجام شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌ با بیان اینکه ممکن است یک میلیارد و 200 میلیون تومان از منابع تملک دارایی حاصل شود، افزود: سال گذشته تلاش‌های دانشگاه در سه ماه سوم سال محقق شده و امیدواریم امسال نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: از سفر ریاست جمهوری هنوز برای دانشگاه اعتباری حاصل نشده، اما قرار شده اعتبارات تخصیصی دانشگاه محقق شود.

عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: امیدواریم دانشگاه فرهنگیان نیز با 4 هزار دانشجو از اعتبارات بخش دانشگاه‌ها بهره‌مند شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار