رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی همدان با اعلام اینکه 70 درصد پیمانکاران عمرانی همدان بیکار هستند، گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی در اولویت باشد.
کد خبر: ۱۳۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵ 19 November 2015

رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی همدان با اعلام اینکه 70 درصد پیمانکاران عمرانی همدان بیکار هستند، گفت: واگذاری پروژه‌های عمرانی به پیمانکاران بومی در اولویت باشد.

به گزارش تسنیم ، مرتضی اسکندری در جلسه انجمن‌های تخصصی و صاحب‌نظران توسعه استان همدان اظهار داشت: در حال حاضر صنعت احداث 11 درصد از اشتغال استان را به صورت مستمر تامین می‌کند و این موضوع از همیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه صنعت احداث به سبب ویرانی‌های موجود در کشور جایگاه ویژه‌ای داردف گفت: البته به این ویرانی‌ها در دولت قبل افزوده شده و کارهایی آغاز شد که نیاز نبود و پروژه‌هایی اجرایی شد که امروز به انبار کاه تبدیل شده است.

اسکندری با اعلام اینکه 800 شرکت پیمانکاری در استان همدان فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها 30 درصد این پیمانکاران فعال بوده و مابقی بیکار هستند و پیمانکاران فعال نیز با ظرفیت کامل خود کار نمی‌کنند.

وی بیان کرد: در دولت یازدهم اقدامات مطلوبی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام در حال شکل‌گیری است ولی شروع نکردن پروژه‌های جدید سبب شده تا پیمانکاران عمرانی که سرمایه‌های ملی محسوب می‌شود ورشکست شوند.

رئیس کمیسیون عمران اتاق بازرگانی همدان با تاکید بر اینکه اصل 44 قانون اساسی باید به صورت واقعی عملی شده و تصدی‌گری‌ها به مردم و بخش خصوصی واگذار شود، گفت: بهترین بخش‌ها و سرمایه‌های کشور در گذشته توزیع شده ولی مردم اثر آن را ندیدند که نیاز است در واگذاری‌ها تجدیدنظر صورت گرفته و تصدی‌گری‌ها به مردم واگذار شود.

وی اظهار داشت: برخی قوانین به واسطه تصمیم‌گیری مناسب دولت و گرفتن مشاوره از بخش خصوصی به خوبی مصوب شده که باید به درستی اجرا شود ولی متاسفانه در زمان اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود که نیاز است مجریان آموزش‌هایی در این زمینه ببینند.

اسکندری با تاکید بر اینکه پیمانکاران همدان توانمند بوده و نباید پروژه‌های عمرانی به راحتی به خارج از استان داده شود، تصریح کرد: نیاز است تا دیدگاه واگذاری پروژه‌ها به پیمانکاران در شورای شهر و شهرداری همدان تغییر کرده و به شرکت‌های پیمانکاری بومی اعتماد کنند.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه تک‌محصولی سرمایه‌‌گذاری در همدان را آسیبی جدی دانست و گفت: ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری باید در اولویت دستگاه‌های اجرایی همدان قرار گیرد.

حمیدرضا طبی مسرور با اشاره به اینکه مشارکت بخش خصوصی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی دولت اهمیت بسزایی دارد، گفت: مشکل بخش خصوصی در کشور، عمده و کلان بوده و تا زمانی که سودهای بانکی بیش از 20 درصد باشد بخش خصوصی توان سرمایه‌گذاری ندارد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های سرمایه‌گذاری مسکن با آغاز طرح مسکن مهر بر پیکره مدیریت کلان کشوری سنگینی کرد، گفت: متاسفانه منابع طبیعی، طبیعت بکر و فضای سبز را به برای ساخت مسکن مهر اختصاص دادند و به طرح‌های نیز تفصیلی توجهی نشد.

طبی مسرور عنوان کرد: متاسفانه فرهنگ مردم همدان از قدیم نسبت به پذیرش سرمایه‌گذار غیربومی حساس بوده و حتی در صورت سرمایه‌گذار از سایر استان‌ها آنقدر سخت‌گیری در بروکراسی اداری صورت می‌گرفت که فرار سرمایه را به دنبال داشت.

وی با اشاره به اینکه برخی سرمایه‌گذاران همدان که با بی‌مهری مواجه شده‌اند امروز در سایر استان‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: باید تلاش جدی صورت گیرد تا بتوان سرمایه‌گذاران را به سرمایه‌گذاری در همدان ترغیب کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار