معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان گفت: توزیع شیر رایگان به منظور کاهش سوء تغذیه در دانش‌آموزان از امروز در تمام مدارس دولتی و غیردولتی همدان آغاز شد.
کد خبر: ۱۲۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵ 13 November 2015

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان گفت: توزیع شیر رایگان به منظور کاهش سوء تغذیه در دانش‌آموزان از امروز در تمام مدارس دولتی و غیردولتی همدان آغاز شد.

به گزارش تسنیم؛محمد بداغی اظهار داشت: برنامه توزیع شیر مدارس از سال 79 عملیاتی شده است و در این برنامه شیر به صورت رایگان در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود تا با کاهش سوءتغذیه، توان فیزیکی و فکری دانش‌آموزان افزایش یابد.

وی افزود: مصرف شیر در دانش‌آموزان علاوه بر تأمین سلامت و رشد آنها سبب کاهش هزینه‌های درمانی تحمیل شده بر خانواده‌ها می‌شود در این راستا با توزیع شیر در مدارس، فرهنگ ضرورت مصرف شیر و لبنیات در خانواده‌ها نهادینه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: در طرح توزیع شیر، تمام مدارس دولتی و غیردولتی و دانش‌آموزان مناطق محروم در مقاطع مختلف تحصیلی زیر پوشش قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: توزیع شیر رایگان بین 285 هزار دانش‌آموز استان همدان از امروز آغاز شده است و براساس برنامه پیش‌بینی شده در طول هفته بین 2 تا 3 نوبت توزیع شیر در مدارس انجام می‌شود.

بداغی گفت: در مدارس مناطق روستایی و محروم شیر استریل از نوع پاکتی و در نقاط شهری، شیر پاستوریزه لیوانی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به رشد 70 درصدی اعتبارات مربوط به اجرای طرح توزیع شیر رایگان در مدارس استان همدان عنوان کرد: امسال 85 میلیارد ریال اعتبار به استان همدان برای اجرای این طرح اختصاص داده شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: یک میلیون و 290 هزار و 480 پاکت شیر استریل به مبلغی بیش از 6 میلیارد و 905 میلیون ریال و 3 میلیون و 336 هزار و 863 لیوان شیر پاستوریزه به مبلغ بیش از 13 میلیارد و 91 میلیون ریال در سالتحصیلی 93-92 بین دانش‌آموزان استان همدان توزیع شد.

وی افزود: همچنین در سالتحصیلی 94-93 با افزایش 287 درصدی تعداد دانش‌آموزان و مدارس زیر پوشش توزیع شیر رایگان تعداد 4 میلیون و 995 هزار و 165 پاکت شیر استریل به مبلغی بیش از 25 میلیارد و 919 میلیون ریال و 6 میلیون و 815 هزار و 748 لیوان به مبلغی بیش از 24 میلیارد و 658 میلیون ریال با شرکت‌ها و مؤسسات لبنی استاندارد عقد قرارداد و توزیع شد.

بداغی بیان کرد: اقدامات اولیه برای اجرای برنامه توزیع شیر رایگان در مدارس استان همدان با همکاری مدیران آموزشگاه‌ها به عمل آمده است و از امروز توزیع شیر آغاز شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار