معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۱۸۲ مدرسه با یک‏ هزار و ۸۱۰ اتاق برای اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی در همدان آماده‎سازی شده است.
کد خبر: ۱۲۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸ 12 March 2015
 معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۱۸۲ مدرسه با یک‏ هزار و ۸۱۰ اتاق برای اسکان فرهنگیان و مسافران نوروزی در همدان آمادهسازی شده است.

به گزارش  تسنیم ؛ محمد بداغی  در شورای آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: آموزش و پرورش مسئولیت کمیته و ستاد اسکان فرهنگیان را در استان همدان برعهده دارد و از تمام ظرفیت‌ها برای پذیرش مناسب از همکاران فرهنگی و سایر مسافران استفاده شده است.

وی افزود: در ۱۹ پایگاه ستاد اسکان فرهنگیان که در مناطق آموزشی استان فعال شده است ۲۳۱ نفر از عوامل اجرائی در نوروز در خدمات مسافران هستند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: متوسط اقامت بیشتر مسافران در ستاد اسکان فرهنگیان همدان در  ایام نوروز ۱.۵روز است ولی در ایام تعطیلات تابستان بین سه تا چهار روز مسافران در همدان اقامت دارند.

وی گفت: آسیبشناسی از خدمات ارائه شده توسط ستاد به عمل آمده است و به منظور مشکل موجود در بحث اطلاعرسانی نسبت به محل اسکان فرهنگیان با ستاد اجرایی خدمات سفر استان و شهرداری هماهنگیهای لازم به عمل آمده است تا مسافران را از ورودی شهر مطابق نقشه تهیه شده به داخل شهر و محلهای مورد نظر هدایت کنند.

بداغی با بیان اینکه امسال مدارس سطح «ج» از نظر تجهیزات از چرخه اسکان فرهنگیان خارج شده است، بیان کرد: در این راستا در نوروز ۹۴ ظرفیت کلاسهای پیشبینی شده برای اسکان فرهنگیان کاهش یافته است و در مقابل کلاسهای با سطح «الف» و «ب» تجهیز شدند.

وی ابراز کرد: بیشترین مهمانان نوروزی از استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران، تهران، خراسان رضوی و اصفهان به همدان سفر میکنند و این در حالی است که در فصل تعطیلات تابستانی بیشتر مسافران همدان را هموطنان جنوب کشور تشکیل می‏دهند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان همدان عنوان کرد: بیشترین پذیرش اسکان مسافران در شهرستانهای ملایر، بهار، نهاوند و شهرهای لالجین و گلتپه انجام میگیرد که این امر به سبب جاذبه‏های توریستی و گردشگری این مناطق است.

وی درباره تجهیزات و امکانات اتاقهای اسکان فرهنگیان در همدان گفت: کلاسهای سطح «الف» با وسایلی شامل فرش، پتو، یخچال، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی مشترک تجهیز شده‌اند و در کلاسهای سطح «ب» نیز تمام امکانات مذکور وجود دارد اما تلویزیون و یخچال به صورت مشترک مورد استفاده مسافران قرار میگیرد.

بداغی افزود: در صورتی که با حجم گسترده پذیرش مسافران مواجه شویم تعدادی کلاس در سطح «ج» پیش‏بینی شده‌اند که فاقد امکاناتی مانند یخچال، تلویزیون و حمام هستند.

وی تصریح کرد: در ۱۹ پایگاه ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان ۱۸۲ مدرسه با یکهزار و ۸۱۰ کلاس درس پیشبینی و آماده شده است که ۱۲۶ اتاق و کلاس به صورت ویژه هستند.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: ۶۶۰ اتاق درجه «الف»، ۲۷۸ اتاق درجه «ب» و ۷۴۶ اتاق نیز در سطح «ج» هستند و میانگین پذیرش در هر اتاق پنج نفر در نظر گرفته شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار