با بارش باران، سیلاب در برخی از مناطق همدان جاری شده است که انتظار می‌رود مدیران خدمات شهری برای وضعیت چاره‌ای بیندیشند تا سیلاب ناشی از باران مدیریت شود.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱ 30 October 2015

با بارش باران، سیلاب در برخی از مناطق همدان جاری شده است که انتظار می‌رود مدیران خدمات شهری برای وضعیت چاره‌ای بیندیشند تا سیلاب ناشی از باران مدیریت شود.

به گزارش فارس، استان همدان در بهار و تابستان امسال با مشکل خشکسالی مواجه بود و بنابر اظهارات بسیاری از مسئولان و البته شواهد عینی، کمبود منابع آبی موجب بروز برخی مشکلات در بخش کشاورزی، صنعت و تأمین آب شرب در استان شد.

در بسیاری از شهرستان‌های استان شهروندان با قطعی آب مواجه بودند، به همین دلیل بسیاری از چاه‌های غیرمجاز نیز در استان مسدود شد و برای خنک کردن نیروگاه تولید برق شهید مفتح پروژه انتقال پساب همدان به انجام رسید که این موضوعات در مدیریت مصرف آب در استان نقش پررنگی را ایفا کرد.

تغییر الگوی کشت و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در سطح استان و ترویج این مهم در بین کشاورزان استان اتفاق مهم و قابل توجهی است که مدیران و مسئولان حوزه کشاورزی با جدیت آن را دنبال می‌کنند.

حال با همه مشکلات در حوزه کمبود آب در استان همدان از ابتدای آبان ماه و در روزهای اخیر میزان بارش باران در همدان روند خوبی داشته و در رحمت الهی با نزول باران به روی مردم دارالمومنین باز شده است.

بارش شدید باران در همدان، مسئولان حوزه آب را به پر شدن منابع آبی استان امیدوار کرده است، اما در این میان این بارش مدیریت نمی‌شود که این عدم مدیریت موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است.

اولین مشکلی که شهروندان در زمان بارش باران با آن مواجه می‌شوند خدمات کُند سیستم حمل و نقل شهری است که متاسفانه برخی از رانندگان تاکسی در این زمان به دلیل نیاز مردم تنها به انتقال مسافر دربستی تمایل دارند و بدون مسافر در خیابان‌ها می‌چرخند.

نکته دوم اجرای خدمات نامناسب شهرداری در ایام بارندگی است؛ مسیر انتقال فاضلاب در خیابان‌ها و کوچه‌ها مسدود می‌شود به طوری که باران، زباله‌ها را در خیابان‌ها و کوچه‌ها پخش می‌کند.

بارش باران و جمع شدن سیلاب در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به مناطق پایین شهر همدان نکته‌ای است که شهرداری سال‌هاست وعده رفع آن را می‌دهد اما هر ساله با بارش شدید باران، افراد ساکن در مناطقی چون سیلو و اطراف آن؛ شاهد سیل در خانه‌هایشان هستند.

شکل شهری همدان و شیب خیابان‌ها به سمت پایین و نبود سیستمی برای مدیریت باران، موجب می‌شود سیلاب نقاط مختلف شهر را فرا گیرد و مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کند.

امروز در ساعات پیش از ظهر با بارش شدید باران مناطقی مانند خیابان اراک، میدان رسالت، زیرگذرهای مختلف در سطح شهر و منطقه چراغ قرمز دچار سیلاب جاری در خیابان و کوچه بودند و در این میان نبود فرهنگ ترافیکی و رانندگی را هم باید به این مشکلات اضافه کرد.

شهرداری همدان با اجرای پروژه‌ای حساب شده و کارشناسانه می‌تواند آب‌های سطحی ناشی از بارش‌های شدید در خیابان‌ها را به شکل مناسب مدیریت کند تا هدر نروند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار