هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 15 هزاز و 552 مدرسه استان همدان با شرکت 232 هزار دانش‎آموز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۹۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ 28 October 2015
هجدهمین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در 15 هزاز و 552 مدرسه استان همدان با شرکت 232 هزار دانشآموز همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش تسنیم ،هجدهمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزان همزمان با سراسر کشور در مدارس استان همدان برگزار شد و به صورت نمادین نیز زنگ شورا در دبیرستان دخترانه نمونه حضرت آمنه(س) شهر همدان با حضور مسئولان استانی نواخته شد.

در این آئین دانش‌آموزان این دبیرستان انتخابات شوراهای دانش‌آموزی را با شعار «امید، نشاط و خودباوری» برگزار کردند و پیام وزیر آموزش و پرورش به همین مناسبت توسط یکی از دانش‌آموزان نمونه قرائت شد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان همدان در این آئین برگزاری هجدهمین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی در دبیرستان نمونه حضرت آمنه(س) اظهار داشت: این دوره از انتخابات در 15 هزار و 552 مدرسه استان همدان برگزار شد که در این راستا 232 هزار دانش‌آموز در دوره‌های تحصیلی دوم آموزش ابتدایی، اول متوسطه و دوم متوسطه شرکت کردند.

حسن‌آقا یوسفی با بیان اینکه در آیات و روایات تأکیدات بسیاری بر مشارکت و شورا شده است، افزود: فرزندان امروز، مشاوران ما در فردا هستند و باید شعار آموزش برای با هم زیستن در آنها نهادینه شود.

وی بیان کرد: در قرون گذشته در سطح دنیا هزینه‌های فراوانی برای جنگ‌های داخلی و خارجی می‌شد اما امروز یادگیری و آموزش به انسان‌ها برای با هم زندگی کردن برای کسب صلح و آرامش در اولویت قرار دارد.

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه تفاوت اساسی بین انسان و حیوان در عقل و اخلاق است، تصریح کرد: نگاه‌های جهانی نسبت به آموزش و تعلیم و تربیت تغییر کرده است و توسعه اخلاقیات و عقلانیت نیز در اولویت قرار دارد و ما نیز باید در این مسیر برنامه‌ریزی لازم را برای پرورش نسل آینده به کار گیریم.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرروش گفت: در ساحت تربیتی این سند به مباحث اخلاقی، دینی، مهرات‌های اجتماعی، زیباشناختی، جسمانی و روانی دانش‌آموزان توجه ویژه‌ای شده است.

یوسفی عنوان کرد: در حوزه تعلیم و تربیت انتقاد جنبه تخریب ندارد چرا که باید در این حوزه روش‌های انتقادی را توسعه دهیم و با بررسی دقیق و جامع به نقد و تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بپردازیم.

وی اظهار داشت: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی نیز تمرین مشارکت‌ اجتماعی و سیاسی در جامعه است و دانش‌آموزان در این رویداد آموزش احترام به اندیشه دیگران را در مییابند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان نیز اظهار داشت: برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی زمینه‌ساز گسترش فرهنگ عمومی و مردم سالاری دینی است تا دانش‌آموزان با مباحث مختلف سیاسی و اجتماعی جامعه آشنا شوند.

بهمن پارسا افزود: این انتخابات مشق، یادآوری، تمرین و آموزش حضور دانش‌آموزان در انتخابات ملی و شهرستانی در آینده‌های پیش‌رو است که باید از این فرصت برای کسب تجربه و دانش استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار