رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از کاهش ۱۴ درصدی صادرات سیمان همدان خبر داد و گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۷ میلیون دلار سیمان از همدان به سایر کشورها صادر شد.
کد خبر: ۹۱۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 08 September 2015
رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از کاهش ۱۴ درصدی صادرات سیمان همدان خبر داد و گفت: در ۵ ماهه نخست امسال ۱۷ میلیون دلار سیمان از همدان به سایر کشورها صادر شد.

به گزارش تسنیم؛حمیدرضا متین با اشاره به اینکه سیمان مهمترین کالای صادراتی استان همدان محسوب می‌شود، گفت: از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۱۷ میلیون دلار سیمان به وزن ۳۵۰ هزار تن از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه سیمان رتبه نخست صادرات استان همدان را دارد، افزود: صادرات سیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی چهار درصد رشد و از نظر ارزشی ۱۴ درصد کاهش داشته است.

متین کیفیت سیمان تولیدی استان همدان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ارائه قیمت پایین‌تر از سوی کارخانجات استان‌های مرزی از جمله کرمانشاه به کشور عراق و پایین بودن هزینه حمل و نقل از جمله مواردی است که سبب کاهش صادرات سیمان همدان به عراق شده است.

وی کشمش را دومین کالای صادراتی استان همدان اعلام کرد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کشمش از همدان به سایر کشورها صادر شده که وزن آن ۶ هزار تن بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه صادرات کشمش همدان به کشورهایی همچون روسیه با مشکلاتی مواجه است، عنوان کرد: صادرات کشمش از نظر وزنی ۲۰ درصد و از نظر ارزشی ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

متین با بیان اینکه سفال نزدیک به ۹ درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تا پایان مرداد ماه ۵ میلیون و ۱۸۹ هزار دلار سفال از همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این میزان سفال هزار تن وزن داشته است، بیان کرد: خوشبختانه صادرات سفال در پنج ماهه نخست امسال ۱۲ درصد از نظر وزنی و ۵۴ درصد از نظر ارزشی نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است که امیدواریم این روند تا پایان امسال ادامه دارد.

رئیس سازمان صنعت و معدن استان همدان اظهار داشت: امروز صادرات نیازمند بازاریابی نوین و تخصصی در بازارهای جهانی است تا بتوان کالاهای موردنظر مشتریان را تولید و صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی استان همدان باید در زمینه بازاریابی ورود جدی داشته باشد، تصریح کرد: خوشبختانه اتاق بازرگانی اقدامات مطلوبی را در زمینه شناسایی بازارهای جدید صادرات انجام داده که انتظار می‌رود این روند استمرار داشته باشد.

متین با بیان اینکه محدود بودن کالاهای صادراتی همدان یکی از مشکلاتی است که در عرصه صادرات با آن مواجه هستیم، عنوان کرد: نیاز است تا بخش تولید به گونه‌ای فعالیت کند تا کالاهای صادراتی توان رقابت در بازار جهانی را داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار