نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بدهکاران مالیاتی قانون را دور می‎زنند، گفت: ۳۶۰ پرونده در کشور ۸۵هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.
کد خبر: ۹۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ 01 March 2015

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بدهکاران مالیاتی قانون را دور میزنند، گفت: ۳۶۰ پرونده در کشور ۸۵هزار میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارند.

به گزارش تسنیم: ، ابراهیم کارخانه‌ ای در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه سال آینده اتکای قابل توجهی به درآمدهای مالیاتی دارد نباید برای وصول این درآمدها به مردم و اقشار متوسط و کم‌ درآمد جامعه فشار وارد شود.

وی با اشاره به اینکه مالیات گریزان دانه درشت باید مورد هدف برای وصول درآمدهای مالیاتی باشند، افزود: در حال حاضر ۳۶۰ پرونده بدهی مالیاتی در کشور به ‌ارزش ۸۵هزار میلیارد تومان تشکیل شده است.

کارخانه ‌ای با بیان اینکه برخی بد هکاران مالیاتی قانون را دور می‌‏زنند، گفت: یکی از افراد بدهکار مالیاتی برای فرار از پرداخت مالیات ۲۰۰ میلیارد تومانی خود شرکتی را با نام یک زوج پیر ساکن در یکی از روستاهای دورافتاده کشور ثبت کرده و خیال خود را از پرداخت مالیات آسوده کرده است.

وی با اعلام اینکه براساس فرموده مقام معظم رهبری فرار مالیاتی جرم محسوب میشود، بیان کرد: سازمان امور مالیاتی باید این سخن از رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار داده و در راستای آن حرکت کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تأکید کرد: درآمد نفتی در بودجه سال آینده ۷۰هزار میلیارد تومان پیشبینی شده که در صورت وصول مالیات از آن ۳۶۰ پرونده نیاز به بودجه نفت کاهش می‏‌یابد.

وی بودجه عمومی دولت برای سال آینده را ۲۳۵هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بخشی از این بودجه در نیمه نخست سال و با قیمت نفت فعلی و بخش دیگری از بودجه عمومی دولت نیز نیمه دوم سال آینده در صورت افزایش درآمد نفت تأمین میشود.

کارخانه‌ای تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم که مصوبهای در مجلس داشته باشیم تا استانهایی که ارزش افزوده بخش صنعت آنها از میانگین کشوری کمتر است استانهای توسعه نیافته صنعتی تلقی شده و از اعتبارات ترجیحی همچون معافیت مالیاتی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه ارزش افزوده بخش صنعت استان همدان نسبت به میانگین کشوری پایینتر است، افزود: اما استان همدان را به‌عنوان استان برخوردار صنعتی میدانند ولی در صورت تصویب این مسئله همدان نیز از این اعتبارات ترجیحی برخوردار میشود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه مسئله تأمین آب یکی از مهمترین مسائل برای نمایندگان است، گفت: براساس مذاکرات صورت گرفته اعتبارات لازم برای انتقال آب از رودخانه دره مرادبیگ به همدان از سوی مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور در سال آینده تأمین می‌‏شود تا بتوان بخشی از نیاز استان به آب شرب را از این طریق تأمین کرد.

کارخانه‌ای اظهار داشت: مقام معظم رهبری از حکم حکومتی خود استفاده کرده دستور دادند تا ۸میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای جلوگیری از خروج آب از مرزهای کشور تخصیص یابد که اقدام بسیار مناسبی برای حفظ منابع آبی محسوب می‏‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار