مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: شناسایی شغلهای جدید و متناسب با فن آوریهای روز و نیازهای جدید بازار از رویکردهای این سازمان محسوب می شود.
کد خبر: ۸۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱ 03 September 2015
مدیر کل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: شناسایی شغلهای جدید و متناسب با فن آوریهای روز و نیازهای جدید بازار از رویکردهای این سازمان محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ علیرضا مهرابی در جمع مربیان کارگاههای آموزشی مراکز فنی و حرفه ای برادران و خواهران تویسرکان افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای علاوه بر حمایت از مشاغل موجود و بومی و محلی، وظیفه شناسایی شغل های جدید مورد نیاز بازار را نیز به عهده دارد.

وی بیان کرد: یکی از رویکردهای کاربردی برای افزایش فرصتهای متنوع شغلی ایجاد شغل های دانش بنیانی است که نقش آفرینی بالایی در خدمات رسانی به مردم دارند.

مهرابی ایجاد بنگاههای تولیدی کوچک با اشتغال بزرگ را از دیگر سیاست های سازمان فنی و حرفه ای عنوان کرد و ادامه داد: اثر بخشی آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در راه اندازی بنگاه های کوچک اشتغالزایی به گونه ای است که موجب شده فارغ التحصیلان دانشگاه ها با استفاده از آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر جذب مشاغل جدید و بازار کار شوند.

به گفته وی استفاده از مزیت انرژیهای تجدید پذیر مانند نیروی خورشید، افزایش پژوهش های کاربردی در حوزه فن آوری های دیجیتال و نرم افزار نویسی و مواردی از این دست از جمله حوزه هایی هستند که می توانند به شناسایی مشاغل جدید منجر شوند.

مهرابی همچنین با اشاره به فعالیتهای دو مرکز آموزش فنی و حرفه ای تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان به لحاظ آموزشی از شرایط قابل قبولی در مراکز فنی و حرفه ای خود برخوردار است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تویسرکان با شرکت در المپیاد ملی مهارت موفق به کسب یک نشان نقره و یک نشان برنز شد و در سال جاری نیز در دو رشته طراحی فضای سبز و آجر چینی در این المپیاد شرکت می کند.

مهرابی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان همدان آمادگی دارد علاوه بر برگزاری آزمون سنجش صلاحیت در رشته های مختلف، نسبت به برگزاری دوره های آموزشی در رشته های متنوع با رسیدن متقاضیان به حد نصاب اقدام کند.

تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از دو مرکز مستقل فنی و حرفه ای خواهران و براداران برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار