عضو شورای شهر همدان از ایجاد نیروگاه خورشیدی در همدان خبر داد و گفت: نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در همدان اجرایی می‎شود.
کد خبر: ۸۱۸۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰ 24 August 2015
عضو شورای شهر همدان از ایجاد نیروگاه خورشیدی در همدان خبر داد و گفت: نیروگاه خورشیدی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومانی در همدان اجرایی میشود.

به گزارش تسنیم ، ابراهیم مولوی در صحن علمی شورای شهر همدان اظهار داشت: سرمایهگذار بخش خصوصی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در همدان اعلام آمادگی کرده و از شهرداری همدان درخواست دارد تا زمینی برای این منظور به وی بدهد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این نیروگاه 10 میلیارد تومان هزینه دارد، افزود: این سرمایهگذاران برای اجرای نیروگاه نیازی به تسهیلات بانکی نداشته و به طور کامل با سرمایه خود اقدام به اجرای آن میکنند.

مولوی با اعلام اینکه دو هکتار زمین برای اجرای این نیروگاه در پارک ملل در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پروژه به عنوان یکی از پروژههای زیست محیطی شهرداری همدان خواهد بود که اثر مثبت فراوانی در سطح شهر نیز دارد.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه این پروژه در مدت 6 ماه اجرایی میشود، عنون کرد: برق تولیدی در این نیروگاه توسط دولت خریداری شده و پس از 49 ماه بهرهبرداری توسط بخش خصوصی نیروگاه به شهرداری همدان واگذار میشود.

افزایش 20 درصدی کرایه سرویس مدارس

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان نیز در این جلسه از افزایش 20 درصدی کرایه سرویس مدارس خبر داد و گفت: سازمان تاکسیرانی درخواست افزایش 25 درصدی کرایه را داده بود که تنها با 20 درصد آن موافقت شد.

کارمران گردان با اشاره به اینکه 5 درصد از این میزان برای نظارت و بازرسی به مدیران آموزش و پرورش اختصاص می‌یابد، تصریح کرد: اگر در سرویس مدارس افزایش کرایه ندهیم به صورت غیرقانونی اقدام می‌کنند که البته در این مدت نیز شاهد افزایش غیرقانونی کرایهها بودیم.

رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه بر اعمال دفترچه عوارض شهرداری در تمامی پروندهها تاکید کرد و گفت: در تمامی پرونده‌ها باید دفترچه عوارض اعمال شود ولی متاسفانه در برخی پرونده‌ها توافق صورت گرفته که سبب اختلاف و نارضایتی مردم می‌شود.

علی اکبر نظری با بیان اینکه شهرداری همدان دفترچه عوارض را کنار گذاشته و مسئله توافق را در اولویت قرار داده است، تاکید کرد: ملاک در امور شهرداری باید دفترچه عوارض باشد تا براساس فرمول پروندهها مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور در هفته جاری به همدان گفت: شورای شهر همدان باید در زمینه استقبال از رئیس جمهور اقدامات لازم را انجام داده تا زمینه استقبال باشکوه از رئیس جمهور را فراهم کند.

نظری بیان کرد: نیروهای شهرداری در زمینه برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز نباید با مالک درگیر شوند چراکه این وظیفه نیروی انتظامی بوده و باید وارد عمل شود، اما متاسفانه نیروی پلیس ساختمان وارد درگیریها شده و پس از محکومیت از شورای و شهرداری انتظار حمایت دارند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار