نمایشگاه تخصصی صنعت کفش باحضور تولیدکنندگان و مسئولین درهتل باباطاهرهمدان افتتاح شد دراین آیین افتتاحیه،مدیران صنعت و معدن، روسای اتحادیه‎های کیف وکفش و مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک حضور یافته و به ایراد سخنرانی پرداختند.
کد خبر: ۸۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 20 August 2015
در این مراسم تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک و اتحادیه کیف و کفش همدان به امضا رسید و خوشه صنعتی چرم همدان به عنوان یکی از صنایع دارای قدمت در همدان تشکیل شد.

به گزارش تابناک همدان؛ رئیس اتحادیه کیف و کفش تبریز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از تولید 90 درصد کفش دست‌دوز چرمی کشور در تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر 40 هزار نفر در صنعت تولید و فروش چرم تبریز در حال فعالیت هستند.

جباریان تبریز را پایتخت تولید کفش چرم در ایران دانست و گفت: در حال حاضر تبریز در زمینه تولید کفش حرف بسیاری برای گفتن داشته و 60 درصد کفش ایران و 90 درصد کفش دستدوز ایران را تولید می‏‌کند. سه هزار و ۵۸۰ واحد تولیدی در تبریز فعالیت می کند که هزار و ۸۱۰ واحد تولیدی آن مربوط به چرم و کفش چرم است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش تبریز با بیان اینکه صنعت کفش چرم اتحادیه کیف و کفش تبریز را به بزرگترین اتحادیه صنفی کشور تبدیل کرده است، بیان کرد: صنعت چرم و کفش در ایران و در تبریز دارای سابقه ای دیرینه است.

جباریان با بیان اینکه صنعت چرم دارای مشکلاتی است که باید زیر ساخت های این صنعت شناسایی شود تا به جایگاه واقعی خود در این صنعت برسیم، بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه ها موثر است و امیدواریم شاهد توسعه روز افزون صنعت چرم باشیم چراکه اتحادیه کیف و کفش تبریز تمایل به ارائه تجربیات خود به استان همدان و سایر استان ها دارد.

نهایت کار تولید کفش در ایران مدل گرفتن از اینترنت و کپی کردن است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان نیزبا حضور در آیین افتتاحیه با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید قول حل مشکلات اقتصادی و اشتغال را داد، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد دولت به خوبی تورم را کنترل کرد و مسائل اقتصادی به خوبی از سوی دولت رصد می شود و در حوزه اشتغال جای کار بسیار است چراکه جوانان فارق التحصیل بیکار بسیاری در کشور وجود دارند

علیرضا مهرابی با بیان اینکه با توافق هسته ای امید است وضعیت کشور بهتر شود، بیان کرد: در بهترین وضعیت ۵۰ درصد جوانان تحصیلکرده هیچ مهارتی را آموزش ندیده اند.

مهرابی با بیان اینکه قبل از تولید تامین مواد اولیه مرغوب، ارزان، بروز و تامین کارگر خوب و خط تولید خوب که بهره وری داشته باشد باید مدنظر قرار گیرد، عنوان کرد: با خط تولید ۳۰ سال پیش نمی توان بهره وری را بالا برد.

وی با طرح این سئوال چقدر نوآوری و خلاقیت در صنعت کفش ایران وجود دارد، اظهار داشت: نهایت کار تولید کفش در ایران مدل گرفتن از اینترنت و کپی کردن است.

مدیرکل فنی و حرفه ای استان همدان با اشاره به اینکه باید نبوغ در صنعت چرم اتفاق افتد و باید کارگران و کار آفرینان آموزش ببینند، بیان کرد: فنی و حرفه ای استان همدان اعلام آمادگی کرده تا هر زمان که اتحادیه چرم و کفش صلاح دید موضوع چرم را از مقدماتی تا بازار یابی آموزش دهد و مدرک ارایه کند.

هدف از برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی ها و پتانسیل صنعت کیف و کفش استان همدان

در ادامه این مراسم رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان از ایجاد خوشه چرم همدان خبر داد و گفت: آموزش و الگو برداری از صنعت چرم شهرهای پیشرفته دنیا مهمترین هدف راه اندازی خوشه چرم در همدان است.

احمد گازرانی با اشاره به اینکه دولت با مدیریت جهادی و اقتصادی، همراه با همدلی و همزبانی تمام توان خود را برای حمایت از اشتغال و کار آفرینی به کار گرفته است، اظهار داشت: بخش خصوصی باید از فرصت پیش آمده در راستای اشتغال کشور استفاده کند و همچنین واحدی که خود را با شرایط اقتصادی کشور وقف دهد موفق خواهد شد

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان با عنوان اینکه امروز دولت سهم خود را از اقتصاد کم و به بخش خصوصی واگذار کرده است، ادامه داد: بخش خصوصی زمانی قدرتمند است که برای توسعه کسب و کار به مردم خدمت دهد.

گازرانی با اشاره به اینکه دولت باید به نحوی مدیریت کند که سرمایه گذاران سرمایه خود را به اشتغال و سرمایه گذاری اختصاص دهند، بیان کرد: در صورت حمایت از زنجیره تولید همه موفق خواهند شد.

وی با اشاره به فواید برگزاری دومین نمایشگاه تخصصی صنعت کیف و کفش و چرم در همدان، افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی توانمندی ها و پتانسیل صنعت کیف و کفش استان همدان است.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان با بیان اینکه در شرایطی که برند های خارجی به راحتی وارد کشور می شوند، رغبت مردم به استفاده از آنها بیشتر است و چاره ای جز رقابت وجود ندارد، بیان کرد: نخستین نمایشگاه کیف و کفش و چرم با ۳۰ برند از تبریز و پنج برند از همدان سال گذشته برگزار شد اما برای دومین نمایشگاه ۶۰ برند از همدان تقاضای شرکت داشتند که فقط برای ۳۰ برند از همدان محلی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی تولیدکنندگان چرم استان همدان مشکلات خود را با تسهیلات بانکی با سود چهار درصد حل کرده اند، افزود: با حمایت صنایع کوچک، استان همدان توانسته جزو پنج عضو شورای راهبردی صنعت چرم کشور باشد.

احمد گازرانی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون صنعت کیف و کفش و چرم استان همدان پیشرفت خوبی داشته است، بیان کرد: هزار واحد تولیدی چرم با اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ۱۲ هزار نفر در همدان فعال هستند.

رئیس اتحادیه کیف و کفش استان همدان با اشاره به اینکه در گذشته اصفهان جزو شورای راهبردی صنعت چرم بود که با حمایت صورت گرفته مسئولان کشور را متقاعد کردیک که اصفهان را خارج کنند و استان همدان را از اعضای راهبردی صنعت چرم قرار دهند، بیان کرد: پنج استان کشور عضو شورای راهبری صنعت چرم هستند.

همدان سکوی پرتاب ما در زمینه برگزاری نمایشگاهها شد

دبیر همایش کیف، کفش و چرم نیز در ادامه با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزاری افتتاح پنجمین دوره نمایشگاه کفش در کشور هستیم که این دوره در همدان برگزار شد، اظهار داشت: همدان شهری است که دور نخست نمایشگاه در این شهر برگزار و سکوی پرتاب شد.

عین الله حسین زاده با عنوان اینکه اتحاد و وحدت برای ارتقا صنعت چرم در همدان وجود دارد و مسئولان استان همدان کنار ما هستند، بیان کرد: کمتر استانی وجود دارد که مسئولان همراهی کنند و چهار سال پیش که به عنوان خبرنگار وارد استان همدان شدم این ظرفیت وتوان را در صنعت چرم همدان دیدم و با تعاملی که بین مسئولین و اتحادیه کیف و کفش همدان بود امروز شاهد این حرکت و قدم موثر هستیم .

وی با بیان اینکه تبریز به عنوان پایتخت چرم و کفش است و همدان و تبریز باید در کنار هم توسعه پیدا کنند، بیان کرد: با همدان پیوند اخوت بسته ایم واولین نمایشگاه برون مرزی در مزار شریف با اسم اتحادیه کفش تبریز و همدان برگزار خواهیم کرد.

دبیر همایش کیف، کفش و چرم با اشاره به اینکه روز جمعه ۳۰ مرداد ماه اختتامیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد ، افزود: درمراسم اختتامیه از مدیرعامل مارال چرم، رئیس سابق اتحادیه کفاشان تبریز، کارآفرینان و غیره تجلیل به عمل خواهد آمد .

تولید کنندگان سرمایه های کشور هستند

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشورنیز با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه گذاری از حالت تک بعدی خارج شده است، بیان کرد: این صندوق در سراسر کشور نمایندگی دارد

علی تعقلی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه کیف، کفش و چرم استان همدان از عوامل برگزاری این نمایشگاه در همدان تشکر کرد و اظهار داشت: نمایشگاه کیف و کفش و چرم با حضور استان های تبریز، اصفهان، مشهد، تهران و همدان برگزار شده است.

وی درخصوص صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، ادامه داد: صندوق سرمایه گذاری ضمانت، شرکتی کاملا دولتی و زیر نظر وزارت صنعت و معدن است و ماموریت توسعه سرمایه گذاری صنایع کوچک و پذیرش ریسک در فرآیند تولید، خرید، فروش و پیمانکاری تولید کنندگان را برعهده دارد.

تعقلی با بیان اینکه تعهدات پرداخت یعنی ریسکی که تولید کننده دارد و با آن مواجه است که صندوق ضمانت چهار یا پنج خدمت برای پرداخت آن طراحی کرده است، عنوان کرد: ضمانت نامه تعهد پرداخت بیشتر از سوی بانک ارائه نمی شود چراکه ریسک بالایی دارد اما آنچه که صندوق با آن فعالیت داشته ضمانت تسهیلات پرداختی به تولید کنندگان است.

وی با اشاره به اینکه صندوق ضمانت ۷۰ تا ۸۵ درصد اصل سود را پوشش می دهد، بیان کرد: در استان همدان برای خوشه لاستیک رزن در مدت یک روز ۲۰ ضمانت نامه صادر کردیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور با بیان اینکه بیش از ۹ موسسه و بانک مورد قبول در صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعهد پرداخت تسهیلات اعطایی دارند، ادامه داد: منابع بانکی در کشور محدود و تامین مالی با آن دچار مشکل است.

علی تعقلی با بیان اینکه به علت مشکلات موجود در تامین منابع مالی ضمانت نامه اعتبار خریدار طراحی شد، افزود: ضمانت نامه خریدار به این شکل است که به تولید کننده گفته می شود جنس را از چه فروشنده ای خریداری می کنید تا صندوق، ضمانت نامه را از فروشنده خریداری کند.

وی تولیدکنندگان را سرمایه های کشور دانست و افزود: اگر تولید کنندگان در زمینه فروش کالا را به بنک داران به طور مدت دار می فروشند و عدم اعتماد به پرداخت دارند صندوق فروش آنها تضمین می کند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک کشور با اشاره به اینکه در زمینه اوراق بدهی نیز صندوق ضمانت تضمین می کند، عنوان کرد: یکسری خدمات وجود دارد که صندوق ارائه می دهد اما هنوز رونمایی نشده و در حال بررسی است.

تعقلی با اشاره به اینکه با تمام تولید کنندگان ماده اولیه در کشور در حال مذاکره هستیم که ضمانت نامه صندوق ضمانت را بپذیرند، ادامه داد: در استان همدان نیز این کار انجام می شود تا تضمین مالی صندوق را انجام دهیم.

برند سازی چشم انداز می خواهد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان نیز در ادامه با تاکید بر اینکه باید همدان را عوض کنیم، اظهار داشت: در حوزه چرم همدان باید کاربردی کار شود و بدانیم شورای راهبردی چرم را برای چه استفاده ای می خواهیم.

بهرام هاشمی با اشاره به اینکه چه کسانی باید ردیف ملی برای خوشه های چرم و ردیف ملی برای شرکت در نمایشگاه های خارجی را پیگیری کنند، بیان کرد: همدان تاکنون عضو شورای راهبردی نبوده است و باید ببینیم چرا حالاتوانسته وارد شورای راهبردی شود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان از صادرات سالامبور انتقاد کرد و گفت: به صادرات سالامبور افتخار می کنیم در حالی که این صادرات باعث زمین گیر شدن تولیدی های کوچک میشود

هاشمی با اشاره به اینکه صندوق حمایتی برای واحد های کوچک و خرد وجود ندارد، افزود: هیچ آموزشی برای قصابان در نظر گرفته نشده و اکثر پوست ها به علت ناوارد بودن قصاب زخمی میشوند.

وی با اشاره به اینکه در حمل و نقل برای چرم هزاران اتفاق می افتد، بیان کرد: چرم بیشتر از نفت ارزش افزوده دارد اما مدام از این حرف می زنیم که در صنعت چرم در گذشته مطرح بودیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با انتقاد از اینکه استان همدان با داشتن هزار واحد تولیدی چرم باید التماس کند که مجدد به شورای راهبردی چرم بر گردد، بیان کرد:آنچه که در همدان وجود ندارد مدیریت است.

بهرام هاشمی با تاکید بر اینکه برند سازی چشم انداز می خواهد و اگر برند سازی صورت گیرد باید همه جا اسم و قیمت مشخص داشته باشد، بیان کرد: برند سازی صورت نگرفته و چرا باید بگوییم برند سازی شده است.

وی با بیان اینکه صحبت کردن بدون مطالعه وقت مردم را هدر می دهد و سخنران باید با هدف در جلسات حاضر شود، بیان کرد: چشم انداز، برنامه عملیاتی و شورای راهبردی چرم در استان همدان وجود ندارد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه خوشه چرم تبریز، مشهد و غیره در حال توسعه است اما خوشه چرم همدان وجود ندارد، بیان کرد: باید برای فعال شدن نمایشگاهها برنامه داشت.

وی با تاکید براینکه در بحث لوجستیک چرم هیچ کاری انجام نشده است، بیان کرد: به آموزش و تورهای صنعتی نیاز داریم چراکه نیروی کارگر آموزش دیده وجود ندارد و در حوزه چرم باید برای اپراتور تا مدیر برنامه داشته باشیم و در حوزه کفش و چرم ۲۰ هزار برند در کشور اضافه شده اما باید دید این برند ها در کجا خود را نشان داده چراکه اضافه شدن ۲۰ هزار برند باید به معنی اضافه شدن ۲۰ هزار شرکت و ۲۰ هزار نفر باشد اما این اتفاق رخ نداده و فقط برند اضافه شده است







اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار