معاون صنعت و معدن همدان از افزایش ۳۲ درصدی صادرات صنایع دستی از همدان به سایر کشورها خبر داد.
کد خبر: ۷۵۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸ 11 August 2015
معاون صنعت و معدن همدان از افزایش ۳۲ درصدی صادرات صنایع دستی از همدان به سایر کشورها خبر داد.

 به گزارش تسنیم؛مصطفی اسدی با اشاره به اینکه صادرات صنایع دستی استان همدان در مقایسه با سایر بخش‎ها روند صعودی داشته است، اظهار داشت: در ۴ ماه ابتدایی امسال ۴ میلیون و ۸۶۳ هزار دلار صنایع دستی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده است.

وی با بیان اینکه صادرات صنایع دستی ۱۱ درصد از کل صادرات استان همدان شامل می‎شود، افزود: این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی ۳۲ درصد افزایش داشته است.

اسدی تصریح کرد: سفال به عنوان مهمترین کالای این بخش با صادراتی نزدیک به ۴ میلیون و ۱۵۷ هزار دلار سومین کالای صادراتی استان بوده که ۱۰ درصد صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

معاون بازرگانی داخلی و تجارت خارجی همدان اظهار داشت: بخش صنایع دستی شامل ۹ قلم کالای صادراتی بوده که به کشورهای آلمان، فیلیپین، هلند، سوئد، امارات و عراق صادر شده است.

وی عنوان کرد: در ۴ ماه ابتدایی امسال۴۱ قلم کالا از استان همدان به ۲۱ کشور جهان شامل آلمان، فیلیپین، اسلواکی، هلند، ایتالیا، لهستان، اکراین، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، چین، ترکیه، پاکستان، امارات، عراق، سوئد، هند، مصر، افغانستان، اسپانیا و رومانی صادر شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۶۲ قلم کالا و ۱۸ کشور بوده است.

اسدی با اعلام اینکه سیمان نخستین کالای صادراتی از استان همدان است، گفت: سیمان نزدیک به ۳۲ درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده ولی از نظر ارزشی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه کشمش به عنوان دومین کالای صادراتی استان همدان محسوب می‌شود، تاکید کرد: تاکنون ۹ میلیون دلار کشمش به سایر کشورها صادر شده که ۲۰ درصد از صادرات کل استان را شامل می‏‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۲ میلیون دلار کشمش به سایر کشورها صادر شده و با این احتساب صادرات کشمش در ۴ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه قبل ۲۰ درصد از نظر وزنی و ۲۵ درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.

اسدی سفال را سومین کالای صادراتی استان همدان اعلام و تصریح کرد: بیش از ۴ میلیون سفال در این مدت صادر شده که ۹ درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص می‏دهد و در مقایسه با صادرات سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار