مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: مسابقات مهارت به نوعی تضمین شکوفایی آینده صنعت است.
کد خبر: ۶۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 31 July 2015

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: مسابقات مهارت به نوعی تضمین شکوفایی آینده صنعت است.

به گزارش فارس، علیرضا مهرابی درحاشیه برگزاری مسابقات مهارت مرحله استانی با اشاره به نیاز جامعه به مهارت اظهار داشت: بعداز جنگ جهانی دوم و در سال 1946 کشور اسپانیا نیاز شدیدی برای تعیین سطح مهارت کارگران خود پیدا کرد.

وی افزود: سپس در سال 1950 اولین المپیاد مهارت بین کارگران دو کشور اسپانیا و پرتغال برگزار شد که در آن 24 شرکت کننده در 12 رشته باهم به رقابت پرداختند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان تصریح کرد: در سال 1954 سازمان بین‌المللی آموزش‌های حرفه‌ای با هدف ترغیب جوانان به کسب مشاغل حرفه‌ای تشکیل شد و از آن پس هر دو سال یکبار مسابقات مهارت را در کشورهای مختلف برگزار می‌کند.

مهرابی بیان کرد: در حال حاضر 74 کشور توسعه‌یافته و در حال توسعه عضو این سازمان هستند و در هر دوره مهارت جوانان خود را با هم به رقابت می‌گذارند.

وی تأکید کرد: در سال 1349 هجری شمسی نیز تأثیر مسابقات مهارت به بالاترین مقام وقت کشور رسید و در نهایت کمیته ملی مسابقات مهارت فنی تشکیل شد و از آن سال به بعد مسابقات مهارت در ایران برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با ارائه روندی از نحوه برگزاری مسابقات مهارت گفت: مسابقات مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود که در مرحله ملی از هر استان و در هر رشته‌ای یک نفر در صورت کسب حد نصاب در مسابقات شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در 31 رشته از تاریخ 20 اسفندماه سال گذشته تا 15 اردیبهشت ماه سال جاری با ثبت نام شروع شد.

مهرابی گفت: مرحله شهرستانی در تاریخ 24 اردیبهشت ماه برگزار شد و نفرات برتر رقابت خود را برای مرحله استانی شروع کردند.

وی اضافه کرد: تعداد 116 نفر از برترین‌های مسابقات شهرستانی در تاریخ 8 و 9 مردادماه با هم در مسابقات استانی به رقابت پرداختند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان افزود: نفرات برتر استان‌ها باید در نیمه دوم مهرماه سال جاری برای راهیابی به چهل و چهارمین مسابقات مهارت 2017 امارات با هم به رقابت بپردازند.

وی از برگزاری چهل و سومین مرحله مسابقات جهانی که مرحله ملی آن در دو سال گذشته برگزار شده، خبر داد و گفت: این دوره از رقابت‌ها از 21 مردادماه سال جاری به مدت 4 روز در کشور برزیل برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان ادامه داد: در این دوره از مسابقات، تیم ایران در 11 رشته فردی و 3 رشته تیمی شامل 16 مرد و یک نفر زن به رقابت خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد ملی نخبگان نیز به برگزیدگان مسابقات مهارت تسهیلاتی ارائه خواهد کرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار