رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه درختان، گلها و گیاهان جایگزین چمن می‌شوند، گفت: طرح حذف چمن از پارک‌ها در صحن علنی شورای شهر بررسی می‌شود.
کد خبر: ۶۶۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 25 July 2015

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه درختان، گلها و گیاهان جایگزین چمن می‌شوند، گفت: طرح حذف چمن از پارک‌ها در صحن علنی شورای شهر بررسی می‌شود.

به گزارش فارس؛ علی‌اکبر نظری با اشاره به طرح حذف چمن به لحاظ کمبود آب اظهار کرد: این طرح هنوز مصوب نشده و براین اساس اجرای آن نیز به طول می‌انجامد.

وی تصریح کرد: این بحث به لحاظ دیدگاه تخصصی پرفسور کردوانی که علاوه بر آب‌بر بودن چمن‌ها، آنها را سرطان‌زا دانست، در کمیسیون شورا مطرح شد.

رئیس شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه جایگزینی درخت و گل به جای چمن بهتر است، افزود: با توجه به کمبود منابع آب و هزینه‌هایی که از کاشت چمن‌ها در پارک‌ها ایجاد شده، حذف آنها مقرون به صرفه و بهتر خواهد بود.

وی یادآور شد: هدف از اجرای طرح حذف و کاهش چمن در فضای سبز، کاشت گونه‌های پایدار است تا علاوه بر اعمال دیدگاه متخصصان، آب کمتری نیز برای آبیاری استفاده شود.

نظری بیان کرد: اگر هدف از ایجاد فضای سبز، استفاده از اکسیژن آن مدنظر قرار گیرد، می‌توان با کاشت گونه‌های جدید گیاهی پایدار و درختان این مهم را تحقق بخشید.

وی با بیان اینکه در بازدید از سایر شهرها معمولاً از چمن کمتری در فضای سبز استفاده شده، افزود: به جای چمن با کاشت گل و گیاه می‌توان علاوه بر زیبایی موجب کاهش مصرف آب نیز شد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: این طرح باید در صحن علنی شورا بررسی شود تا پس از تصویب در برخی نقاط از شهر کار اجرایی آنها را شروع کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار