معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری همدان گفت: ۲۲۶ مورد چاه غیرمجاز شناسایی شده که از این تعداد ۱۶۹ مورد فاقد پروانه، برای ۱۳۲ مورد اخطار صادر شده، ۸۵ مورد پر شده و ۲۴ مورد به دادگاه معرفی شده است.
کد خبر: ۶۵۳۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱ 11 September 2018
رضا زمانی گفت: عملکرد جهادکشاورزی در جلوگیری از کشت دوم قابل‌قبول نیست چرا که ۲۶ مورد کشت دوم در ۱۰۰ هکتار زمین کشاورزی گزارش شده است.

به گزارش ایسنا، رضا زمانی در بیست و چهارمین شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان، اظهار کرد: از ابتدای فعالیت شورای حفاظت آب در شهرستان تا کنون ۵۰۰ حلقه چاه پر شده است که اتفاق خوبی در سطح شهرستان به شمار می‌آید.

وی با اشاره به سامانه پایش در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب خاطرنشان کرد: در این سامانه پروانه و میزان مصرف کنتور‌های روستایی به‌روزرسانی و رصد شود.

معاون فرماندار همدان تأکید کرد: به طور جد با حفر چاه‌های غیرمجاز برخورد شود و اجازه حفر در حوالی چاه‌های آب شرب داده نشود.

وی تصریح کرد: ۲۶ مورد کشت دوم در سطح شهرستان گزارش شده است که از این تعداد، ۲۰ مورد رفع تخلف شده، یک مورد قطعی برق، چهار مورد تأخیر در کشت و یک مورد به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

زمانی اظهار کرد: در جابجایی چاه‌ها، ۱۷۸ مورد مجوز اعطا شده که از این تعداد، ۱۰۶ مورد معدوم و ۷۶ مورد در دست اقدام است که مدیریت مصرف در روستا‌ها باید جدی گرفته شود.

معاون فرماندار همدان تصریح کرد: از آنجایی که سد اکباتان اب مورد نیاز مردم شهر همدان را تأمین می‌کند، از این رو حفر چاه‌های غیرمجاز باعث کم شدن برداشت آب سد خواهد شد.

وی افزود: باوجود بارش‌های بهاره مشکل تأمین اب در همدان وجود نداشت، اما میزان بارش‌های سال آینده معلوم نخواهد بود از این‌رو، همه ادارات باید در مصرف آب حداکثر صرفه‌جویی را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار