کتاب کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان در ۱۲۸ صفحه و ۲ فصل کلی تدوین شده و در یک هزار نسخه به چاپ رسیده است در فصل اول ساختار شناسی موضوع مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و در فصل دوم دستاورد‌های این مبحث مورد بحث و بررسی قرارگرفته است.
کد خبر: ۶۵۱۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰ 06 September 2018
کتاب کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان از منظر فقه امامیه به همت مهناز سلیمی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و دارای مدرک دکتری فقه و مبانی حقوق اسلامی به رشته تحریر درآمد و منتشر شد.

به گزارش ایرنا، در مقدمه این کتاب آمده است، خانواده اجتماع کوچکی است که بر اساس ازدواج پدید می‌آید و از آغاز پیدایی خود، همچون حریم امنی زندگی انسان را دربر می‌گیرد و موج تازه‌ای در درون شبکه خویشاوندی ایجاد می‌کند، با ازدواج حقوق و تکالیفی برای زوجه ایجاد می‌شود، در مواردی بین این حقوق در فقه اسلامی و ماده ۱۶ کنوانسیون، تمایزاتی وجود دارد که در این کتاب به مقارنه حقوق زن در فقه و ماده ۱۶ کنوانسیون رفع تبعیض علیه زنان می‌پردازیم.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم از دیدگاه اسلام همین که نکاح به درستی واقع شود، حقوق و تکالیفی برای زوجین ایجاد می‌شود که حقوقدانان از آن به آثار نکاح تعبیر می‌کنند، آثارحقوقی نکاح شامل دو بخش است، بخشی از این آثار دارای جنبه مالی است و بخش دیگرغیرمالی است که مهم‌تر از بخش اول است؛ زیرا نکاح در درجه اول یک قرارداد غیرمالی است و روابط غیرمالی زوجین مهم‌تر از روابط مالی آن‌ها است. 

مهناز سلیمی در حال حاضر عضو هیات علمی گروه الهیات و دبیر هیات اجرایی جذب استان همدان است و در کارنامه اجرایی خود مسئولیت‌هایی همچون رئیس کارگزینی هیات علمی، عضو کمیته سنجش و نظارت، دبیر و عضو شورای زنان فرهیخته واحد همدان را دارد و دارای سه مقاله علمی پژوهشی، هشت طرح پژوهشی و ۶ مقاله در کنفرانس‌های بین‌المللی است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار