رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تراز تجاری استان را مثبت اعلام کرد و گفت: تراز تجاری استان همدان ۱۳.۳ میلیون دلار و حجم مبادلات دلاری این استان نیز بیش از ۱۸.۶ میلیون دلار است.
کد خبر: ۶۲۶۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۸ 03 July 2018
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تراز تجاری استان را مثبت اعلام کرد و گفت: تراز تجاری استان همدان ۱۳.۳ میلیون دلار و حجم مبادلات دلاری این استان نیز بیش از ۱۸.۶ میلیون دلار است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا متین از کاهش ۲۷ درصدی صادرات از گمرکات استان در ۲ ماهه ابتدای امسال خبر داد و افزود: در ۲ ماهه ابتدای امسال ۱۶ میلیون و ۳۴ هزار و ۹۵۵ دلار صادرات از گمرکات استان همدان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۲۷ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه صادرات در بخش صنعت استان ۴۷ درصد کاهش دارد، خاطرنشان کرد: در ۲ ماهه ابتدای امسال ۵ میلیون و ۱۸۳ هزار و ۳۴۲ دلار کالا در بخش صنعت استان صادر شده است.

متین با اشاره به صادرات ۲۷ هزار تنی بخش صنعت در ۲ ماهه ابتدای امسال، اظهار کرد: بخش صنعت ۳۲ درصد ارزش صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سیمان با صادرات یک میلیون و ۱۱۷ هزار دلاری به عنوان چهارمین کالای صادراتی استان توانسته ۷ درصد از ارزش صادرات استان را به خود اختصاص دهد که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش ۶۷ درصدی دارد.

وی با بیان اینکه صادرات در بخش معدن ۹۲۱ دلار بوده است، یادآور شد: بخش معدن ۵.۷ درصد از ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۰ هزار درصد رشد دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه صادرات بخش معدن شامل ۵ قلم کالاست، اضافه کرد: خاک فروسیلیس با صادرات ۸۴۵ هزار دلاری جزء ۱۰ قلم کالای عمده صادراتی استان همدان است.

وی با تأکید بر صادرات بیش از یک میلیون و ۱۱۹ هزار دلاری مواد شیمیایی از همدان، بیان کرد: مواد شیمیایی ۶.۹۸ درصد از ارزش کل صادرات استان را از آن خود کرده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹۰ درصد رشد دارد.

متین با بیان اینکه وازلین با ۹۱۲ هزار دلار از اقلام مهم این بخش است، افزود: بخش کشاورزی با ۶ میلیون و ۲۰۸ هزار دلار صادرات ۳۸ درصد از ارزش صادرات استان را تشکیل داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۴۱ درصدی دارد.

وی ادامه داد: کشمش به عنوان نخستین کالای صادراتی این بخش با صادرات ۳ میلیون و ۵۹۸ هزار دلاری، ۲۲ درصد از صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان یادآور شد: لبنیات به عنوان دومین کالای صادراتی استان با بیش از ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار دلار سهم ۱۴ درصدی در صادرات استان دارد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۲ میلیون و ۶۰۲ هزار دلاری صنایع دستی و فرش در ۲ ماهه ابتدای امسال، تأکید کرد: صنایع دستی سهم ۱۶.۲۳ درصدی در صادرات استان داشته که از نظر ارزشی ۷۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد دارد.

متین افزود: سفال به عنوان سومین کالای صادراتی استان با بیش از ۲ میلیون و ۲۱۴ هزار دلار صادرات سهم ۱۴ درصدی در صادرات استان داشته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۴ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به واردات بیش از ۲ میلیون دلاری کالا در ۲ ماهه ابتدای امسال، اظهار کرد: در ۲ ماهه ابتدای امسال بیش از ۲ میلیون و ۶۶۵ هزار و ۷۴۹ دلار کالا وارد استان همدان شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت ۸ فقره کارت بازرگانی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۳۸ درصدی دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار