رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: در استان کمبود پزشک متخصص نداریم، اما تعداد پزشکان متخصص در همدان کم است.
کد خبر: ۶۱۵۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶ 05 June 2018
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد: در استان کمبود پزشک متخصص نداریم، اما تعداد پزشکان متخصص در همدان کم است.

به گزارش ایسنا، دکتر حبیب‌الله موسوی‌بهار اظهار کرد: هم‌اکنون شهرستان‌های استان همدان در رشته‌های تخصصی اصلی مثل کودکان، داخلی و پزشک متخصص به اندازه کافی نیرو دارند، اما هنوز در حوزه زنان و زایمان و جراح عمومی کمی با کمبود مواجه هستیم.

وی ادامه داد: در شهرستان‌های استان متخصص‌های لازم را داریم، اما تعداد آن‌ها کم است و در صورت مرخصی رفتن هر یک از این پزشکان مشکل پیش می‌آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از کمبود متخصص ارتوپد و کودک در ملایر و کمبود پزشک متخصص زنان و بیهوشی در کبودراهنگ خبر داد و افزود: در نهاوند دو متخصص ارتوپد داریم که تعداد آن‌ها کم است.

وی با اشاره به اینکه شرایط فعلی مردم به لحاظ دسترسی به پزشکان متخصص و خدمات درمانی قابل‌قیاس با گذشته نیست، تصریح کرد: در گذشته مردم به علت کمبود پزشک متخصص برای درمان به مرکز استان یا شهرستان‌های همجوار مراجعه می‌کردند، اما با قرار گرفتن متخصص در هر شهرستانی مردم می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند.

موسوی‌بهار خاطرنشان کرد: برای ماندگاری پزشک متخصص در مناطق محروم استان، اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است، اما عوامل دیگری همچون کیفیت آموزش، ساختار شهر، تفریحگاه و عوامل فرهنگی- اجتماعی نیز در این امر دخیل هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار