نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه سیاست کلی کشور بر مبنای سیاست اداری است، بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته سیاست بر مبنای تولید و اشتغال است؛ اگر کسی منتظر باشد که برای شغل پشت میز بنشیند هم به خود و هم به آب و خاک مملکت خیانت کرده است.
کد خبر: ۵۹۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵ 29 April 2018
نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه مالیات‌های غیرمنطقی در همدان مانع از کسب و کار و ایجاد اشتغال می‌شود، گفت: میلیارد‌ها تومان به یک فرد تسهیلات می‌دهند و پیگیری نمی‌شود چه شد؛ اما برای چند میلیون تومان تسهیلات ایجاد یک کسب و کار موانعی ایجاد می‌شود.

به گزارش فارس، علی فتحی در نشست هم اندیشی اعضای شورای شهر با شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با محوریت «اشتغال و کارآفرینی» و با حضور شهردار و معاونان شهردار، مدیران مناطق شهرداری و مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: اکثر فارغ‌التحصیلان دکترا در کشور بیکار هستند چراکه متأسفانه سیاست‌های کلی نظام در بحث کسب و کار اشتباه است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها و طرز تفکر‌های کار اشتباه بوده است، گفت: همه فکر می‌کنند کار یعنی اینکه باید پشت میز بنشینند که این یک تفکر اشتباه است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با تأکید بر اینکه سیاست کلی کشور بر مبنای سیاست اداری است، بیان کرد: در کشور‌های پیشرفته سیاست بر مبنای تولید و اشتغال است؛ اگر کسی منتظر باشد که برای شغل پشت میز بنشیند هم به خود و هم به آب و خاک مملکت خیانت کرده است.

وی با بیان اینکه برای نجات مملکت باید مدیران خود را جای مردم بگذارند و درد مردم را بفهمند، افزود: در این صورت بسیاری از مسائل حل می‌شود چراکه قبل از اینکه کسی در عرصه کسب و کار موفق شود، مشکلاتی ایجاد می‌شود که مانع کسب و کار می‌شود.
 
فتحی با تأکید بر اینکه اگر با این روند پیش برویم در امر کسب و کار موفق نخواهیم بود، تصریح کرد: در سایر کشور‌ها ابتدا مساعدت‌هایی از قبیل: ارائه تسهیلات و معافیت مالیاتی برای ایجاد کسب و کار می‌شود تا فرد موفق شود سپس دولت و سازمان‌ها به دنبال سهم خود هستند، اما در کشور ما اینگونه نیست.

وی با بیان اینکه امسال استان همدان بیش از یک‌هزار میلیارد تومان بودجه دارد، ادامه داد: میلیارد‌ها تومان به یک فرد تسهیلات می‌دهند و پیگیری نمی‌شود چه شد که اکثر آن‌ها یا فراری می‌شوند و یا وثیقه آن‌ها کمتر از تسهیلات دریافتی است، اما برای ارائه چند میلیون تومان تسهیلات ایجاد یک کسب و کار موانعی ایجاد می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: اگر به صورت جزئی وارد بسیاری از مسائل نشویم مشکلات حل نمی‌شود بلکه باید به منظور آموزش کسب و کار، فنی و حرفه‌ای و سایر ادارات کمک کنند.

 وی در پایان با تأکید بر اینکه امروز مالیات‌های غیرمنطقی در همدان مانع از کسب و کار و ایجاد اشتغال می‌شود، یادآور شد: با ادامه این روند همدان و کشور در امر اشتغال و ایجاد کسب و کار پیشرفت نمی‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار