نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی بیش از اینکه عمل شود حرف زده شده است.
کد خبر: ۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 17 February 2015

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی بیش از اینکه  عمل شود حرف زده شده است.

دکتر "ابراهیم کارخانه ای" در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)_منطقه همدان، با اشاره به اینکه سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی یک برنامه جامع و کامل است، اظهار کرد: این سیاست برنامه ای کامل برای پیشبرد اقتصاد کشور تحت هر شرایطی است.

وی تصریح کرد: متاسفانه تاکنون کلمه اقتصاد مقاومتی در سطح کلان کشور و مدیریت های عالی کشور بیش از هزار بار گفته شده است اما مردم اثرات آن را در زندگی خود مشاهده نمی کنند.

کارخانه ای با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نسخه ای کامل برای پیشبرد اقتصاد ایران است، گفت: سیاست های اقتصاد مقاومتی جزو برنامه های عادی دولت نیست بلکه سیاست های مدون و مشخص به سمت اهدافی معین است در واقع اقتصاد مقاومتی نسخه ای کامل برای پیشبرد اقتصاد ایران در برابر تحریم ها است تا تحت هرشرایطی اقتصاد را جلو ببرد.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به اینکه دولت بسته ای برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین کرده است، خاطرنشان کرد: این بسته کاملا مشخصی است که باید در تمامی سطوح دستگاه های اجرایی استان ها با یک برنامه واحد اجرایی شود.

وی ادامه داد: دولت در طول ماه های گذشته به تدوین راهکارها و راهبردها پرداخته است اما این آغاز کار است و باید عملیاتی شود.

کارخانه ای با اشاره به نقش کاهش وابستگی به فروش نفت در اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: تحریم های نفتی می تواند تشویقی برای عملیاتی کردن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی باشد چرا که با اجرای این سیاست ها بحران های بین الملل در اقتصاد ایران تاثیری نخواهد داشت.

وی با تاکید بر عملیاتی شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مردم همیشه نشان دادند از اهداف و سیاست های کلی نظام حمایت می کنند حال این دولت است که باید برنامه را از قالب کتاب بیرون آورده و به میدان عمل بیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار