معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همدان با اعلام خبر تأسیس پایگاه سفیران امید در استان همدان گفت: ارزیابی استانی طرح اوقات فراغت به پایگاه سفران امید واگذار می‌شود.
کد خبر: ۴۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 16 June 2015
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی همدان با اعلام خبر تأسیس پایگاه سفیران امید در استان همدان گفت: ارزیابی استانی طرح اوقات فراغت به پایگاه سفران امید واگذار می‌شود.

به گزارش تسنیم ، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مراد کیانی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: امسال مراسم همگام با قرآن در ماه رمضان در حسینیه امام (ره) برگزار می‌شود ضمن این‌که این مراسم در سایر شهرستان‌های استان نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برنامه اعتکاف را از برنامه‌های اصلی در ماه مبارک دانست و گفت: اعمال پرفیض اعتکاف در 9 روز و سه مرحله انجام می‌شود که در دهه آخر ماه رمضان امسال ویژه برنامه سفیران امید را داریم وبا 38 پایگاه میزبان دانشجویان و دانش آموزان از قم به همدان هستیم که شورای محلات متولی برگزاری این برنامه است.

وی تصریح کرد: برنامه ضیافت اعتکاف نیز امسال در دستور کار قرارگرفته که سال گذشته حدود هزار نفر معتکف شدند و امسال برآورد کرده‌ایم که میزبان هزار و 500 معتکف باشیم و این امر نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان است.

کیانی از راهبردهای فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی به تعامل با دستگاه‌های فرهنگی و گروه‌های مردمی اشاره کرد و گفت: معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در نظر دارد با تشکل‌های مردمی که که فعالیت‌های دینی دارند یک جبهه فرهنگی انقلابی در استان تشکیل دهد و در راستای رویکرد تبلیغی فعایت کنند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مبلغ و تبلیغ شورای فرهنگی محلات را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی در کنار طرح روحانی مستقر که یک طرح 5 ساله برنامه ریزی شده است از برنامه‌هایی است که در این تابستان مورد پیگیری است.

وی از فعال‌سازی نیمی از مساجد استان در 5 سال آینده خبر داد و عنوان کرد: امسال در نظر داریم که طرح فعالیت مساجد را آغاز کرده تا 50 درصد از مساجد استان را فعال کنیم که روحانی دائم در این مساجد داشته باشیم، ضمن اینکه در حال حاضر حدود 126 مسجد در سطح استان فعال بوده اما با توجه به ظرفیت‌های موجود طرح تکمیلی تا سال 97 به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان و ماه محرم ظرفیت بیشتری از مساجد فعال می‌شوند تصریح کرد: در این ماه‌ها بیش از 95 درصد مساجد فعال و در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی در تلاشند که این آمار در ماه محرم بیشتر شده به بیش از 1750 مبلغ در ماه می‌رسد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: در ماه مبارک رمضان در بحث حوزه تبلیغ دینی و حضور مبلغان از ظرفیت‌های استانی استفاده می‌کنیم که از این ظرفیت‌های تبلیغی موجود 80 درصد آقا و مابقی خانم‌ها هستند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار