خبرها حکایت از آن دارد که شورای شهر و شهرداری همدان هنوز در تیم داری لیگ برتر کشتی‌ به توافق نرسیده اند.
کد خبر: ۴۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۶ 03 June 2015
با وجود شرکت تیم کشتی همدان با عنوان تیم شورای شهر و شهرداری همدان در مرحله نخست رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، شهرداری و شورای شهر همدان هنوز در زمینه تیم‎داری در لیگ برتر کشتی موافقت نکرده‌اند.

به گزارش تسنیم ، همدان یکی از استان‌های مطرح در کشتی محسوب می‌‏شود ولی به سبب نبود مدیریت مناسب در حوزه ورزش کشتی از سوی هیئت کشتی همدان و عدم جذب اسپانسر همدان در زمینه تیم‎داری کشتی در لیگ برتر همواره ضعیف عمل کرده است.

در دوره قبل لیگ برتر شرکت صنایع غذایی سحر همدان به عنوان حامی مالی تیم کشتی همدان در لیگ برتر حضور پیدا کرد که موفقیت چندانی نصیب این تیم نشده و این حامی بخش خصوصی از تیم‎داری در این دوره از لیگ برتر انصراف داد.

متاسفانه کشتی همدان از یکی دو سال گذشته حال و روز خوبی نداشته و موفقیت‌های اندک در این حوزه به سبب تلاش‎های فردی کشتی‎گیرانی همچون میثم مصطفی جوکار رقم خورده است.

از چند هفته گذشته با توجه به انصراف شرکت صنایع غذایی سحر از تیم‎داری در لیگ برتر کشتی بحث حمایت شورای شهر و شهرداری همدان از تیم کشتی همدان در لیگ برتر مطرح شد.

این صحبت‎ها به صحن شورای شهر همدان رسید و به طور کامل از سوی اعضای شورای شهر همدان این مسئله تکذیب شد که البته سخنان رئیس شورای شهر همدان در این زمینه جالب بود.

نظری رئیس شورای شهر همدان در صحن علنی شورای شهر گفته بود: در روزهای گذشته صدا و سیمای واحد همدان خبری مبنی بر تیم‎داری شهرداری همدان در لیگ برتر کشتی اعلام کرده بود که این مسئله را تکذیب کرده و اعلام می‌‏کنیم تاکنون شورای شهر در این باره اجازه‎ای به شهرداری همدان نداده است.

وی با بیان اینکه تیم‎داری شهرداری همدان در لیگ برتر کشتی نیازمند تصویب در صحن علنی شورای شهر است، افزود: اگر این مسئله از سوی مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری همدان اعلام شده باشد باید از وی در این باره سوال شود چراکه وی اجازه این اظهارنظر و تصمیم را نداشته است.

نظری با اعلام اینکه مسئله تیم‎داری شهرداری همدان در لیگ برتر کشتی روز‌های آینده با مسئولان استانی بررسی می‏شود، عنوان کرد: ولی هنوز تصمیمی در این زمینه از سوی شورای شهر صورت نگرفته و بهتر است رسانه‎ها در زمینه اطلاع‎رسانی دقت بیشتری را داشته باشند.

این مطالب در روز دوم خرداد ماه امسال مطرح شد و در حالی بود که تیم کشتی همدان با عنوان تیم شورای شهر و شهرداری همدان دو روز قبل در مرحله نخست لیگ برتر کشتی کشور شرکت کرده بود.

پس از این قضیه، معاون سیاسی-امنیتی استاندار همدان در صحن شورای شهر همدان حاضر شد، حضور وی در شورا سبب شد تا جلسه صحن غیرعلنی شده و خبرنگاران از جلسه صحن خارج شوند، ولی گویا یکی از مسائل مطرح شده در این جلسه تیم‎داری شورای شهر و شهرداری همدان در لیگ برتر کشتی بوده است.

اما با وجود شرکت تیم کشتی همدان با عنوان تیم شورای شهر و شهرداری همدان در مرحله نخست رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور، شهرداری و شورای شهر همدان هنوز در زمینه تیم‎داری در لیگ برتر کشتی موافقت نکرده‌ و این تیم به تمرینات خود برای شرکت در مرحله بعدی ادامه می ‏دهد.

رئیس شورای شهر همدان در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم در این‌باره گفت: تصمیمی در زمینه تیم‎داری شورای شهر و شهرداری همدان در لیگ برتر کشتی گرفته نشده است و این مسئله در زمان حضور معاون استاندار همدان در صحن شورای شهر مطرح شد.

علی اکبر نظری با بیان اینکه شورا معتقد است تا بیشتر باید به ورزش محلات در همدان بها داده شود، عنوان کرد: در زمینه کشتی در محلات اقدامات مناسب و مطلوبی صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای تیم‎داری شورای شهر و شهرداری همدان در لیگ برتر کشتی بررسی‌های لازم صورت گرفته و هزینه‎های آن مورد بررسی قرار گیرد، گفت: تاکنون شورای شهر در این مجوزی صادر نکرده و تصمیماتی گرفته نشده است.

شهردار همدان نیز درباره این موضوع به خبرنگار تسنیم گفت: در زمینه تیم‌داری شورای شهر و شهرداری همدان در لیگ برتر کشتی مباحثی مطرح و پیشنهاداتی ارائه شده که در صورت مصوب کردن این موضوع از سوی شورای شهر همدان می‎توانیم ورود پیدا کنیم.

سیدمرتضی رسولی در پاسخ به این سوال که چطور شهرداری و شورای شهر همدان از شرکت تیم کشتی همدان با عنوان شهرداری و شورای شهر در مرحله نخست از لیگ برتر کشتی اطلاع ندارد، بیان کرد: قبل از اینکه در شورای شهر و شهرداری همدان تیم‎داری در لیگ برتر کشتی تصویب شود اقدامی صورت گرفته و هر کسی که این اقدام را انجام داده باید پاسخگو باشد.

وی تاکید کرد: در حوزه ورزش محلات نیروهای خوب و توانمندی آموزش می‌دهیم که اگر اعتبارات اجازه دهد می‌توان با استفاده از کشتی‎گیران توانمند در محلات در لیگ برتر کشتی تیم‌داری کرد.

رسولی با بیان اینکه زمان مشخص شدن تیم‌داری در لیگ برتر هنوز معلوم نبوده و باید ابتدا اعتبارات این موضوع را تامین کنیم، اظهار داشت: شهرداری در حوزه ورزش محلات 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته و توجه ویژه‌ای در زمینه ورزش جوانان و نوجوانان دارد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار