مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان افزود: کسانی که توفیق حضور در محیط تعلیم و تربیت نصیبشان شده باید نهایت استفاده را از فرصت به وجود آمده ببرند چراکه اسلام دین علم و دانش است و ارزش ویژه‌ای برای علم و دانش قائل شده و کسب دانش باید در مسیر حق باشد.
کد خبر: ۴۱۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲ 02 May 2017
نشست عباس عراقچی معاون محترم وزیر امور خارجه با دانشجویان بین المللی دانشگاه های استان خراسان رضوی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان بر لزوم توجه بیشتر اساتید به تربیت اندیشه و افکار جوانان و دانشجویان تاکید کرد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام حمید قربانی با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌ها بیشتر مورد هدف دشمن هستند، گفت: اساتید دانشگاهی باید غیر از وظیفه علمی و شخصی خود به مسئله تربیت دانشجویان اهمیت بیشتری داده و سرمایه‌گذاری کنند.

وی گفت: نقش و تاثیر گزاری معلمین در کلاس های درس عملی غیرقابل انکار بوده و در مقام شامخ معلم همین امر کافی بوده که پیامبراکرم(ص)فرموده اند من معلم بر انگیخته شده ام که نشان از جایگاه بالای این شغل است.

حجت الاسلام حمید قربانی اظهار داشت: خداوند، فرشتگان و همه کائنات به معلمان و اهل علم درود و تهیت می فرستندو معلمی بالاترین فضیلت در اسلام است.

وی گفت: اگر اساتید نیز سیره عملی پیامبران الهی و بزرگان دین را بعنوان الگو قرار دهند در محضر خداوند متعال سربلند خواهند شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی همدان افزود: کسانیکه توفیق حضور در محیط تعلیم و تربیت نصیبشان شده باید نهایت استفاده را از فرصت بوجود آمده ببرند چرا که اسلام دین علم و دانش است و ارزش ویژه‌ای برای علم و دانش قائل شده و کسب دانش باید در مسیر حق باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزش علم و جایگاه علم در جامعه پرداخت و گفت: علم نور و مایه حیات است و به همین دلیل اسلام جایگاه معلم را بالاتر سایر از مشاغل می داند.

حجت الاسلام حمید قربانی اخلاق و و ظیفه شناسی را بزرگترین سرمایه هر معلمی دانست و بیان کرد: بزرگترین سرمایه هر معلمی با وجود همه سختی ها و مشکلات و مرارت ها وظیفه انسانی واخلاقی دینی بوده که همین امر باعث برجسته شدن این شغل شده است.

وی با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌هابیشتر مورد هدف دشمن هستند،گفت: اساتید دانشگاهی باید غیر از وظیفه علمی و شخصی خود که در شأن استادی دارند به مسئله تربیت دانشجویان اهمیت بیشتری داده و سرمایه‌گذاری کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار