مدیرکل ارشاد همدان گفت: «اردیبهشت مفاخر همدان» با هدف تجلیل از مفاخر فرهنگی همدان در عرصه کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۳۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 17 May 2015
مدیرکل ارشاد همدان از برگزاری مراسم نکوداشت دو تن از محققان و پژوهشگران فرهنگ کشور پرویز اذکائی و علیرضا ذکاوتی‌قراگزلو با عنوان «اردیبهشت مفاخر همدان» خبر داد.

به گزارش تسنیم؛ فاضل عبادی اظهار داشت: «اردیبهشت مفاخر همدان» با هدف تجلیل از مفاخر فرهنگی همدان در عرصه کشور در روز 28 اردیبهشت ماه امسال برگزار می‌شود.

وی از حضور چند صاحب‌نظر فرهنگی در عرصه کشور در این مراسم خبر داد و گفت: دکتر ایرانی، معصومی همدانی و محمد خوانی در این برنامه به ارائه سخنانی پیرامون این دو محقق و پژوهشگر کشور می‌پردازند.

عبادی بیان کرد: در این برنامه علاوه بر سخنرانی، نمایش فیلم و کلیپ و تجلیل از دو چهره ماندگار تحقیق و پژوهش پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: پرویز اذکایی متولد سال 1318در همدان زاده شد، تحصیلات خود را در همدان، تهران و سپس در دانشگاه منچستر (انگلستان) ادامه داد، مطالعات وی به طور عمده در تاریخ و فلسفه است و در رشته‌های کتابشناسی و رجال‌شناسی و تاریخ علم نیز دارای تألیفات است، که بیش از 400 عنوان اثر از وی طبع و نشر شده است.

عبادی افزود: علیرضا ذکاوتی قراگوزلو متولد 1322 از همدان، از پژوهشگران و نویسندگان معاصر است که در سه دهه گذشته آثار متعددی از او در زمینه ادبیات فارسی و عرفان اسلامی منتشر شده، وی در سال 1377 به عنوان منتقد نمونه و سال 1389 به عنوان منتقد پیشکسوت شناخته شد.

این مراسم در 28 اردیبهشت ماه با حضور محققان و پژوهشگران برجسته کشور ساعت 17 در مجتمع فرهنگی و هنری بوعلی سینا برگزار می‌شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار