بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور 50 گروه نمایشی و 160 اجرا از 22 تا 27 آذرماه در همدان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۴۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴ 13 December 2016
بیست وسومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان دوشنبه شب باقرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی همدان با حضور هنرمندان ایرانی و خارجی گشایش یافت.

به گزارش ایرنا؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این آیین گفت: خرسندیم جشنواره از آوازه ملی و بین المللی برخوردار است و امروز میزبان کودکان و نوجوان و خانواده هایی هستیم که به هنر علاقمندند.

فاضل عبادی با بیان اینکه امیدواریم نمایش هایی که بر روی صحنه می رود مورد استقبال همگان قرار گیرد افزود: بیست و سه سالگی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مایه افتخار استان همدان است چرا که مخاطبان اصلی جشنواره کودکان و نوجوانان هستند.

وی افزود: جشنواره در بیست و سومین سال برگزاری خود، از آوازه ملی و بین المللی برخوردار است.

عبادی خاطرنشان باگرامیداشت یادو نام هنرمند فقید، استاد محمدعلی مهیمنی، درگذشت این هنرمند گرانمایه را به جامعه هنری و خانواده ایشان تسلیت گفت و افزود: جشنواره بیست و سوم با یاد و نام این استاد پیشکسوت عرصه تئاتر آغاز می‌کنیم.

دبیر بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز این جشنواره را یک رویداد خوب و مطالبه مردمی ذکر کرد و افزود: جشنواره بیست و سوم با شعار «نمایش مهر بر صحنه کودکی» و با حضور 550 هنرمند در حال برگزاری است.

شهرام کرمی افزود: آرزومندم تلاش هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان باعث شادی کودکان همدانی شود و گامی در راستای رشد فرهنگی آینده سازان این استان برداشته شود.

بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با حضور 50 گروه نمایشی و 160 اجرا از 22 تا 27 آذرماه در همدان برگزار می شود. 

جشنواره امسال در10بخش مسابقه تئاترکودک، مسابقه تئاتر نوجوان، مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه نمایشنامه نویسی، تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، بخش دانش آموزی، کارگاه های آموزشی و بخش ویژه صد سالگی تئاتر کودک برگزار می شود. 

در این جشنواره آثاری هنری از هنرمندان عرصه تئاتر کودک و نوجوان کشورهای آلمان، ایتالیا، روسیه، آفریقای جنوبی، جمهوری چک، اسپانیا و کره جنوبی حضور دارند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار