معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد در حوزه ازدواج جوانان فعالیت کند، خاطرنشان کرد: شهرداری فرهنگسازی در امر ازدواج را در اولویت‌های فرهنگی خود قرار نداده و در فرهنگسراها اتفاق خاصی روی نمی‌دهد.
کد خبر: ۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 19 January 2015

 معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد در حوزه ازدواج جوانان فعالیت کند، خاطرنشان کرد: شهرداری فرهنگسازی در امر ازدواج را در اولویت‌های فرهنگی خود قرار نداده و در فرهنگسراها اتفاق خاصی روی نمی‌دهد.

 

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان از بی‌تفاوتی شهرداری همدان به فرهنگسازی در امر ازدواج جوانان انتقاد کرد.

خبرگزاری فارس در گزارشی نوشت، اسدالله ربانی‌مهر پیش از ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی شهرستان همدان با بیان اینکه برخی از سمن‌ها فعالیت‌های خودجوش انجام می‌دهند که دستگاه‌های فرهنگی نمی‌توانند به راحتی انجام دهند، اظهار کرد: در گذشته دانشگاه‌ها چندان به صورت فعال در حوزه جوانان ورود پیدا نکردند اما امسال عملکرد بهتری نسبت به گذشته ارائه دادند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه آزاد و جهاد دانشگاهی دوره‌های مختلفی برای ازدواج دانشجویان برگزار کردند، افزود: به مسائل فرهنگی باید توجه  بیشتر شود و در این میان از دانشگاه انتظار بیشتری است.

 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان با تأکید بر اینکه برگزاری نشست‌ها و جلسات پرسش و پاسخ در ترغیب جوانان بسیار تأثیرگذار است، تصریح کرد: یکی از مشکلات حوزه کارهای فرهنگی در امور جوانان نبود سالن برای برگزاری جلسات است.

 

وی با بیان اینکه شهرداری و اداره ارشاد اسلامی دو دستگاهی هستند که سالن‌های مناسب دارند، ادامه داد: این دستگاه‌ها با وجود داشتن ردیف اعتبارات برای امر ازدواج، برای برگزاری جلسات طلب هزینه می‌کنند.

 

ربانی‌مهر با بیان اینکه شهرداری وظیفه دارد در این حوزه فعالیت کند، خاطرنشان کرد: شهرداری فرهنگسازی در امر ازدواج را در اولویت‌های فرهنگی خود قرار نداده و در فرهنگسراها اتفاق خاصی روی نمی‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه اعتیاد و کم‌توجهی به ازدواج دو معضل اصلی شهر همدان است، گفت: در 9 ماه امسال هشت درصد آمار ازدواج کاهش و هفت درصد طلاق افزایش یافته که متأسفانه برای حل این مشکلات همکاری لازمی بین دستگاه‌ها و سمن‌ها وجود ندارد.

 

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه نگاه برخی از مدیران دستگاه‌ها به سمن‌ها چندان خوشایند نیست، اظهار کرد: این نوع نگاه باعث دلسردی جوانان برای انجام کارهای داوطلبانه اجتماعی می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه جهیزیه در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان برگزار می‌شود، دو سالن به خرید جهیزیه و یک سالن به غرفه‌های فرهنگی تعلق دارد که از این غرفه‌ها هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

 

مسئول کانون‌های فرهنگی دانشگاه صنعتی همدان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: علاوه بر ارائه آموزش به جوانان در دانشگاه‌ها برای ازدواج باید جلسات توجیهی با حضور والدین دانشجویان نیز برگزار شود.

 

محمدحسین حسینی گفت: برخی از جوانان مایل به ازدواج هستند، اما خانواده‌ها اجازه نمی‌دهند، چراکه معتقدند هنوز جوان دانشجو به سن ازدواج نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار