مدیرکل هواشناسی استان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات استان همدان وجود گرد و غبار در هوا است، گفت: شدت ریز گردها در هوای همدان بیشتر شده است.
کد خبر: ۲۹۴۳۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹ 29 April 2015
مدیرکل هواشناسی استان همدان گفت: متاسفانه هیچ تشکل مردمی در زمینه هواشناسی در استان همدان فعالیت نمی کند و نیاز است که در این زمینه نیز فعالیت هایی انجام شود. 
به گزارش مهر، سید مهرداد حسینی در جمع سمن های محیط زیست استان همدان با اشاره به شعار سال «دولت ملت، همدلی همزبانی» اظهار داشت: سمن ها و سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی نیز باید با یکدیگر همدلی و همکاری داشته باشند. وی در ادامه با اشاره به اینکه هواشناسی سازمانی ناشناخته است، ابراز داشت: هواشناسی در زمینه های مختلف فعالیت دارد که یکی از این زمینه ها ازدیاد کاشت و داشت است. مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه هدف سازمان هواشناسی کمک برای جلوگیری از آسیب های زیست محیطی است، عنوان داشت: بسیاری از فعالیت ها همچون دریانوردی و یا پرواز به اطلاعات هواشناسی نیازمند است. حسینی با اشاره به اینکه برنامه ریزی های کشوری و استانی و منطقه ای باید بر مبنای اقلیم و نوع آب و هوا انجام شود، افزود: مهمترین مسئله هواشناسی در مورد مسائل زیست محیطی و آب است. منشأ این گرد و غبار از خارج استان و کنترل آن از دست خارج است وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات استان همدان وجود گرد و غبار در هوا است، گفت: منشأ این گرد و غبار از خارج استان و کنترل آن از اختیار خارج و متاسفانه شدت آن نسبت به سال های قبل در حال افزایش است. مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه شدت ریز گردها در هوا بیشتر شده است، افزود: مشکل اساسی دیگر در استان همدان کمبود آب و بحران خشکسالی است که قبلا کمتر احساس می شد. حسینی با اشاره به اینکه منابع آب زیر زمینی در حال تخریب و کم شدن است، عنوان کرد: میلیارد ها سال طول کشیده تا آب های زیر زمینی شکل بگیرند. وی در ادامه سخنان خود با بیان این موضوع که در ۳۰ سال اخیر دمای هوای همدان افزایش یافته است، گفت: بارش ها طی چند سال اخیر از جامد به مایع و به فصل گرم تبدیل شده است که این موضوع حاکی از وجود خشکسالی است. مدیرکل هواشناسی استان همدان با بیان اینکه سال ها طول می کشد تا از وضعیت خشکسالی خارج شویم، افزود: حدود ۵۰ سال است که در شرایط خشکسالی به سر می بریم. طرحی مبنی بر نجات جان حیات وحش استان همدان به زودی راه اندازی می شود حسینی در ادامه از راه اندازی طرحی مبنی بر نجات جان حیات وحش استان همدان خبر داد و افزود: برنامه ریزی هایی برای اجرای طرحی با هدف نجات حیات وحش استان همدان در حال انجام است که به زودی اجرایی می شود. وی درخصوص طرح نجات جان حیات وحش، گفت: در این طرح از رطوبت و بخار آب موجود در هوا برای آبرسانی به حیات وحش استفاده خواهد شد که امیدواریم قدمی در راستای نجات حیات وحش استان همدان برداشته شود. مدیرکل هواشناسی استان همدان بیان داشت: متاسفانه هیچ تشکل مردمی در زمینه هواشناسی در استان همدان فعالیت نمی کند و نیاز است که در این زمینه نیز فعالیت هایی انجام شود. حسینی با تاکید بر اینکه تشکل های مردمی هواشناسی می توانند مردم و حتی سازمان هواشناسی را از آلودگی های زیست محیطی آگاه کنند، افزود: در حال حاضر ۱۰۰ ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی در استان همدان فعالیت می کند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار