مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم‌سازی 230 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در استان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 01 August 2016
مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم‌سازی 230 تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمودرضا رسولی، با بیان اینکه از ابتدای امسال تا کنون 83 هزار و 885 لاشه دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های دام استان مورد استحصال و بازدید شرعی و بهداشتی قرار گرفته است، افزود: از میان لاشه‌های بازدید شده، 37 تن لاشه غیربهداشتی ضبط و معدوم شده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون 4 میلیون و 800 هزار قطعه طیور نیز در کشتارگاه‌های طیور مورد بازدید قرار گرفته است، تصریح کرد: 43 تن از طیور بازرسی شده فاقد شاخص‌های بهداشتی بودند که از چرخه مصرف خارج و معدوم شدند.

رسولی از انجام 28 هزار و 589 مورد بازدید از واحدهای توزیع، نگهدای و بسته‌بندی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 150تن از فرآورده‌های بازرسی شده غیرقابل مصرف بوده که ضبط و معدوم شدند.

وی ادامه داد: طی بازرسی‌های صورت گرفته در سال‌جاری 128 مورد تخلف از واحدهای عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی به مراجع قضایی ارسال شده است.

هیچ لاشه‌ای بدون مهر و تایید دامپزشکی از کشتارگاه خارج نمی‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی در کشتارگاه‌های دام و طیور استان مستقر هستند، افزود: هیچ لاشه‌ای بدون مهر و تایید دامپزشکی از کشتارگاه‌های استان خارج نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های نظارتی در برخی ایام سال همچون ماه مبارک رمضان فعال‌تر خواهند بود، افزود: اکیپ‌های نظارتی دامپزشکی به صورت متناوب و سرزده از مراکز عرضه و توزیع مواد خام دامی بازدید می‌کنند.

رسولی هدف از‌ نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی را اجرای سیاست‌های کلی سلامت و تقدم پیشگیری بر درمان دانست و خاطرنشان کرد: هزینه کردن یک ریال در دامپزشکی به منظور نظارت‌های بهداشتی، برابر با 6 تا 7 برابر هزینه‌کرد این مبالغ در بیمارستان‌ها به منظور درمان بیماری‌هاست.

موردی از بروز تب برفکی در استان وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه بروز بیماری تب برفکی در میان دام‌های استان از اواسط اردیبهشت‌ماه امسال رو به کاهش بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر هیچ‌گونه موردی مبنی بر بروز این بیماری در استان مشاهده نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار